Volkswagen Golf GTI jako Black Dynamic Concept

Pro letošní tuningové setkání v rakouském Wörthersee připravil Volkswagen další speciální Golf GTI. Tentokrát jej však připravili spíše tuneři sami…

Setkání Wörthersee patří tradičně k nejvyhledávanějším akcím evropských příznivců tuningu všeho druhu. A právě koncern VW Group patří k těm, kteří potenciálu tohoto setkání využívají již několik let, jeho značky zde pravidelně odhalují nejen speciálně upravené modely, ale také předprodukční prototypy. Bez zajímavosti není, že se zde setkáme také speciálního projektu Škoda Citigo Rally.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf GTI Black Dynamic Concept

Co se strojů Volkswagen Golf GTI (mezi tunery tradičně oblíbeného zdroje inspirace) týče, předloni jsme byli svědky premiéry modifikací Golf GTI Excessive a Golf GTI Adidas, přičemž vloni se zde v premiéře objevil dokonce otevřený prototyp předznamenávající premiéru modelu Volkswagen Golf GTI Cabriolet

Tajné | Design | Škoda

Tak trochu jiná Škoda Citigo: sportovní, designová

Horkou novinkou pro letošní ročník setkání Wörthersee se stává studie Volkswagen Golf GTI Black Dynamic Concept, který vznikl úsilím devíti mladých tvůrců ve věku 18 až 24, a to včetně dívek. Je to jeden z mnoha příkladů snah automobilek vyslechnout přání konkrétních zákazníků, přičemž Volkswagen naposledy v této oblasti zaujal v souvislosti se třemi koncepty, které vznikly v rámci projektu „People's Car Project“ (PCP).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mladí tvůrci se činili

Na první pohled se studie Volkswagen Golf GTI Black Dynamic Concept vyznačuje matově šedou kapotou, jež nese stylizované symboly medové plástve, které vycházejí z tradičního tvarování masky chladiče Golfu GTI a opakuje se také na bocích karoserie. Dále si všimneme speciálních ráfků, přepracovaných světlometů s LED a interiéru s červenými doplňky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pořádná "hudba" a velké ráfky nesmí chybět u žádného tuningu

Chybět nemůže pořádné „tuc tuc“ v podobě audiosoustavy s výkonem 1 800 W a devíti reproduktory, jehož většina spočívá ve dnu zavazadlového prostoru. Úpravy se dotkly také mechanických skupin vozu. Brzdová soustava dostala vpředu osmipístkové, rudě lakované třmeny a motor díky novému výfuku a dalším modifikacím dosahuje výkonu 360 koní (265 kW), což je oproti standardním 210 koním (155 kW) celkem razantní posun. Inu, mládí vpřed!
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf GTI Black Dynamic Concept
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků