Volkswagen Golf GTI dostane desetistupňový automat DSG

Populární Golf bude první model, který dostane chystanou desetistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovku DSG. Ta nahradí ve výkonnějších modelech v současnosti používanou šestistupňovou s tzv. mokrými spojkami. Sedmistupňová DSG se suchými spojkami projde dalším vývojem a bude pokračovat u slabších motorizací.

Nová desetistupňová převodovka, kterou Volkswagen naznačil při představení svého nového nejsilnějšího motoru 2.0 TDI, zvládne točivý moment až 550 Nm, takže se její aplikace v rámci koncernu zřejmě neomezí pouze na Golf. Klidně by se mohla podívat i do šestiválcových modelů Audi.

Tajné | Zajímavosti | Hatchbacky | Volkswagen | Volkswagen Golf

Nový Volkswagen Golf v roce 2017: Tříválce a inspirace v XL1

Zajímavé je, že nová převodovka je stejně velká jako současná sedmistupňová. Prvními takto vybavenými modely mají být Golf R, Golf GTI a Golf GTD. Opět se u nich očekává nasazení přeplňovaných dvoulitrů se zase o trochu větším výkonem i točivým momentem. Možná bude i Golf GTD R s dvakrát přeplňovaným turbodieselem z nového Passatu.

Z novinek, které Volkswagen v Golfu použije, jich bylo plno představeno v novém Passatu. Očekávejte větší konektivitu a rozšířené bezpečnostní systémy. Majitel si bude moci auto spravovat online z domova včetně plánování tras, nastavování oblíbených funkcí (teploty klimatizace, rádia a podobně), všechna data se budou ukládat do klíčku nebo se budou streamovat přes telefon. Zajímavostí je pak použití materiálů v interiéru s výrazně menší absorbcí tepla ze slunečního záření.

Testy | Hatchbacky | Volkswagen | Volkswagen Golf

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Co se ekologických modelů a hybridů týče, bude samostatný hybridní model a také plně elektrický Golf. Ze spalovacích motorů bude samozřejmě i verze na CNG a stávající motory TDI a TSI dostanou novou funkci automatického vypínání při sundání nohy z pedálu plynu. Sníží se tak odpor a auto dojede setrvačností dál. Pohon všech důležitých funkcí bude obstarávat výkonnější akumulátor.

Nový Volkswagen Golf osmé generace by se měl představit v roce 2017. Vyjede opět na modulární platformě MQB a očekává se použití lehčích a pevnějších materiálů.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků