Volkswagen Golf GTD v detailu. Z 80 na 120 km/h se rozjede za šest sekund

Německý koncern zveřejnil další fotografie a hlavně další informace týkající se naftového GTI.

Stejně jako nová Octavia RS, také Golf GTI se chlubí tím, že nikdy nebyl rychlejší, což platí i o naftové variantě tradičně označované jako GTD. Dvoulitrový common-rail EA288 nabídne maximální výkon 184 koní a vrchol točivého momentu 380 Nm, tedy oproti staré generaci o čtrnáct koní vyšší výkon a o 30 Nm více točivého momentu. Samozřejmostí je nižší spotřeba (-0,9 l/100 km) a jak si EU v dnešní době žádá také nižší produkce emisí. S tím se pojí jedno eko-prvenství. Nové GTD je prvním GTD se standardně montovaným start/stop systémem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Co se týká dynamiky jízdy, uvádí Volkswagen jako základní hodnotu zrychlení z nuly na stovku 7,5 s. Při zařazeném čtvrtém rychlostním stupni zvládne novinka akcelerovat z 80 km/h na 120 km/h za šest sekund a maximální rychlost činí 230 km/h. S alternativně montovaným DSG to je 228 km/h. K jízdě se určitě hodí doplnit, že vrchol točivého momentu by měl být k dispozici v rozmezí od 1750 do 3250 ot./min.

Sportovní auta | Škoda | Premiéry | Nová Octavia | Škoda Octavia

Nová Škoda Octavia RS je tady. Zvládne až 248 km/h

Komu by základní GTD nestačilo, ten může sáhnout po variantě GTD Performance. Ta navíc dostala systém XDS+, progresivní řízení, sportovní odpružení s o 15 mm nižší světlou výškou a sedmnáctipalcová litá kola. Řidič má také na výběr několik jízdních režimů a o patřičné emoce se postará Sound Actuator, řečeno hezky česky – vylepšovač zvuku motoru. Pokud vyberete režim Normal nebo Eco, tento systém zůstane vypnutý. Aktivuje se až v režimu Sport.

Zajímavosti | Video | Volkswagen | Volkswagen Golf

VW Golf GTD vs. Golf TDI. Kdo zvládne rychleji 200 km/h?

Na českém trhu zaplatíte za GTD 613 900 Kč, což je mimochodem stejná suma, kterou si Volkswagen naúčtuje za základní benzinové GTI. Provedení s automatickou převodovkou je dražší o 60 000 Kč.  

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků