Volkswagen Golf GTD v detailu. Z 80 na 120 km/h se rozjede za šest sekund

Německý koncern zveřejnil další fotografie a hlavně další informace týkající se naftového GTI.

Stejně jako nová Octavia RS, také Golf GTI se chlubí tím, že nikdy nebyl rychlejší, což platí i o naftové variantě tradičně označované jako GTD. Dvoulitrový common-rail EA288 nabídne maximální výkon 184 koní a vrchol točivého momentu 380 Nm, tedy oproti staré generaci o čtrnáct koní vyšší výkon a o 30 Nm více točivého momentu. Samozřejmostí je nižší spotřeba (-0,9 l/100 km) a jak si EU v dnešní době žádá také nižší produkce emisí. S tím se pojí jedno eko-prvenství. Nové GTD je prvním GTD se standardně montovaným start/stop systémem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Co se týká dynamiky jízdy, uvádí Volkswagen jako základní hodnotu zrychlení z nuly na stovku 7,5 s. Při zařazeném čtvrtém rychlostním stupni zvládne novinka akcelerovat z 80 km/h na 120 km/h za šest sekund a maximální rychlost činí 230 km/h. S alternativně montovaným DSG to je 228 km/h. K jízdě se určitě hodí doplnit, že vrchol točivého momentu by měl být k dispozici v rozmezí od 1750 do 3250 ot./min.

Škoda | Sportovní auta | Premiéry | Nová Octavia | Škoda Octavia

Nová Škoda Octavia RS je tady. Zvládne až 248 km/h

Komu by základní GTD nestačilo, ten může sáhnout po variantě GTD Performance. Ta navíc dostala systém XDS+, progresivní řízení, sportovní odpružení s o 15 mm nižší světlou výškou a sedmnáctipalcová litá kola. Řidič má také na výběr několik jízdních režimů a o patřičné emoce se postará Sound Actuator, řečeno hezky česky – vylepšovač zvuku motoru. Pokud vyberete režim Normal nebo Eco, tento systém zůstane vypnutý. Aktivuje se až v režimu Sport.

Zajímavosti | Video | Volkswagen | Volkswagen Golf

VW Golf GTD vs. Golf TDI. Kdo zvládne rychleji 200 km/h?

Na českém trhu zaplatíte za GTD 613 900 Kč, což je mimochodem stejná suma, kterou si Volkswagen naúčtuje za základní benzinové GTI. Provedení s automatickou převodovkou je dražší o 60 000 Kč.  

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků