VW na autosalonu v Lipsku podle očekávání oficiálně představil nový Golf GTD. Vrchol naftových Golfů je tak definitivně zpět na scéně.
U Volkswagenu si poslední březnové dny roku 2009 zjevně dlouho dopředu označili jako „GT týden”. V polovině tohoto týdne byl totiž oficiálně představen nový Golf GTI, který však nebyl velkým překvapením. Od loňského pařížského autosalonu se v koncepční podobě „potuloval” po celém světě a jeho produkční verze je prakticky totožná.
Trochu větším překvapením je nový Golf GTD. O tom se nějaký čas také spekulovalo, ale ne každý těmto spekulacím věřil. Volkswagen měl již v případě minulé (páté) generace Golfu možnost tento název, poprvé použitý u dvojkového vozu v roce 1982, oprášit, ale neudělal to a motor 2,0 TDI 125 kW instaloval pod kapotu verze GT, které říkal GT TDI. Tentokrát se velmi podobná technika přesunula pod kapotu Golfu VI a GTD z toho je. Inu, někdy stačí málo.
Nový Golf GTD je po stránce vzhledu takřka dokonalou kopií GTI. Stoprocentí stylingovou shodu odlišují pouze dva detaily. Tím prvním a větším jsou jiná sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, tím druhým a menším pak to, že červené detaily exteriéru jsou v případě GTD chromované. Samozřejmě nechybí ani označení GTD vpředu, vzadu, na volantu...
Právě v interiéru zůstává vezi GTI věrné úplně vše, snad opět krom červených detailů, které jsou tentokrát vyvedné v šedé barvě. Spolehnout se tak můžete především na specifický tříramenný volant stále s nešťastným zploštěním na spodní straně, povedené sportovní sedačky standardně s čalouněním ve skotském stylu, nášlapy pedálů kombinující gumu a hliník a kožené čalounění volnatu, řadičky a madla ruční brzdy.
Technicky je odlišnost GTD založena na motoru 2,0 TDI CR 125 kW, který dostala třeba již Octavia RS. Nabízí výkon 125 kW (170 koní) v 4 200 ot. a točivý moment až 350 Nm v rozmezí 1 750 a 2 500 ot. S touto výbavou nelze čekat žádnou „střelbu” a oficiální čísla to potvrzují - zrychlení na stovku za 8,1 sekundy a maximální rychlost 222 km/h nejsou na dnešní Volkswagen Golf s GT v názvu žádná dechberoucí čísla. Radost tak bude tento Golf rozdávat hlavně u čerpacích stanic - proklamovaná kombinovaná spotřeba 5,3 litru nabízí teoretický dojezd přes 1 000 km na jedno natankování pětapadesátilitrové nadrže.
Standardně bude vůz dodáván s šestistupňovou manuální převodovkou, za příplatek bude k dispozici rovněž šestistupňový automat DSG, který ponechá zrychlení na stovku na hodnotě 8,1 sekundy a maximální rychlost sníží na rovných 220 km/h.
Cena vozu zatím nebyla zveřejněna, zde ovšem „střelbu” očekávat lze, nedivili bychom se, kdyby bylo GTD dražší než GTI. V tomto směru lze jasnou informaci očekávat již brzy, nový Golf GTD by se měl na trhu objevit během pár týdnů.
Volkswagen Golf GTD