Volkswagen Golf GTD: nechci slevu zadarmo

(aktualizováno) Máme pro vás několik dalších zajímavostí k novému Golfu GTD.

Tento měsíc se i u nás začíná prodávat prestižní naftovéprovedení Golfu s označením GTD. První Golf GTD přitom vyjel na silnice již v roce 1982, ale od té doby se toho hodně změnilo. Minimalizace spotřeby vystupuje do popředí, ale z GTD již není žádný levný samohyb: u nás jeho cena bude startovat na dosti odvážné ceně 655 800 Kč. Golf s motorem 1,4 TSI naladěným na 160 koní (118 kW) přitom stojí 566 000 Kč a s beztak silným nafťákem 2,0 TDI DPF (140 koní/103 kW) pak 582 400 Kč, v obou případech v kombinaci s vyšší výbavou Highline. A rozdíl v ceně je jasnou daní za stylovost, k níž se nový Golf GTD jednoznačně kloní. Provedení GTD, jež debutovalo letos v Lipsku, přitom následuje benzínové provedení GTI, přičemž se údajně můžeme těšit ještě na třetí verzi Golfu zaměřenou na dynamicky smýšlející řidiče.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nový Golf VI GTD jsme vám podrobně představili již při jeho uvedení, ale s novými fotografiemi a několika upřesněnými informacemi si pojďme zrekapitulovat vše důležité. Sportovně střižený interiér nového Volkswagenu je do značné míry podobný tomu použitému u provedení GTI, jež jsme vám představili na tomto místě. Jednou z mála odlišností je kontrastní stehování na tříramenném volantu a dalších prvcích prostoru pro posádku využívající světle šedé barvy namísto rudé. Pod kapotou Golfu GTD se skrývá upravený čtyřválec 2,0 TDI se vstřikováním common-rail, naladěný na výkon 170 koní (127 kW) a točivý moment 350 Nm. V kombinaci s příplatkovou šestistupňovou automatickou převodovkou DSG zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,1 s (výše porovnávané modely se stejnou převodovkou se pak vyznačují hodnotami 8,0 a 9,3 s) a s plynem na podlaze dosáhnete rychlosti 222 km/h (220, resp. 207 km/h). Standardem však zůstává šestistupňová převodovka s manuálním řazením.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Výkonová špička tedy nijak oslnivá není, ale motoristé ocení zátah motoru v oblasti středních otáček. Maxima točivého momentu totiž dosahuje již při 1 750 ot./min. Opravdové „wow“ však přichází v otázce průměrné spotřeby paliva. Ta u Golfu GTD dosahuje v kombinovaném cyklu 5,2 l/100 km (6,3, resp. 4,9 l/100 km), benzínové GTI pak spotřebuje 7,4 l/100 km (ve všech případech s manuální převodovkou). A bude vám stát příplatek za GTD zato? Posuďte sami. Golf GTD se vyznačuje upravenými nárazníky, dvojicí výrazných koncovek výfuku, chromovanou maskou chladiče, sedmnáctipalcovými litými koly a tužším pérováním.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pokud jste fandou Golfů, nemusíte mít strach z ofenzívy dieselů. Volkswagen totiž údajně pracuje na třetí sportovní variantě šesté generace vozu Golf šesté generace. Půjde o zatím dosti tajený typ Golf R20, jenž ale již nebude hostit slavný atmosféricky plněný šestiválec (jenž dal předchozí generaci jméno R32), ale přeplňovaný čtyřválec. Jeho výkon by však měl činit 270 koní (201 kW), což by tak bylo o 22 koní více než u předchůdce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Konstruktéři si při přípravě verze GTD dali záležet na odladění akustického projevu, který u dieselů rozhodně nepatří k nejsilnějším stránkám. K příjemnějšímu zvkuku přispívá již samotný vstřikovací systém common-rail pracující s tlakem až 1 800 bar a osmiotvorovými, piezoelektrickými vstřikovači, které umožňují přesnější a variabilnější dávkování paliva. Nafťák ale stále zůstává nafťákem, takže u Volkswagenu sáhli k dalším opatřením, jež mají za úkol zkrátka odstínit motor od prostoru pro posádku. K tomu slouží nejen zvláštní vrstva na čelním okně, ale také jedinečný generátor zvuku. Ten vyvíjí zvláště v nízkých otáčkách přesně definovaný hluk, jehož frekvence a intenzita se mění v závislosti na otáčkách motoru, jeho zatížení či rychlosti auta na základě údajů ze sběrnicového systému CAN bus. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf GTD
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků