Volkswagen Golf dostane v rámci faceliftu ovládání gesty

11 komentářů

jeník
11. června • 18:28

tohle nechci ani zadarmo. Buď ať to jezdí samo úplně (ať už to je), nebo ať se to dá řídit s přirozenou zpětnou vazbou jednoduše a rychle. Tento směr vývoje jde podle mě krok do slepé uličky. Úplně si představuji ty týmy inženýrů (kteří musejí za každou cenu něco vymyslet, aby si obhájili ekonomickou existenci v bohaté firmě), jak si modelují ovládání jedné a pak druhé funkce na modelu v laboratoři, nebo na zkušebním polygonu v areálu, kde není žádný provoz, chodci, cyklisté, děti, důchodci, dodávky, messengerové, reklamy, billboardy, kanály v jízdní dráze, dělníci, nehody, autobusy, tramvaje, semafory, nehraje jim tam rádio, netelefonují manželce kdo vyzvedne děti, nechtějí si rychle odmlžit skla, aby už už viděli na cestu, a modelují a modelují (nebo ne?). Ale cestou domů sednou do úplně normálního golfu, jedou úplně mechanicky bez přemýšlení "po staru" a doma si řeknou. Uf to byla zase nervydrásající cesta, to auto je tak složité! Kdo to má stíhat hlídat si provoz a při tom přepínat na funkci ukazatele okamžitého výkonu motoru na 3. válci při předjíždění toho náklaďáku - to by se mi fakt hodilo vědět, jak moc se výkon zvýší při přepnutí do sportovního režimu, no jo ale přepnout do sportovního režimu motoru s komfortním nastavením převodovky tak jak to mám rád to abych nejdřív zastavil, ale tam nebylo kde zastavit, bylo tolik aut. Ne, musí to jít mávnutím rukou! Ale to asi nebudu řešit, na tom už dělá Klaus. Kéž by tak stačilo mávnout rukou... Stejně by byl nejrychlejší knoflík, ale kdo se má vyznat v tolika knoflících? Ale to nemůžu nikomu říct. Ještě kdyby tak ty blinkry to umělo dávat samo, ten trojblik je málo, musím do té blbé páčky pořád klepat... Nemá tohle na starosti Monika? A musí tam vůbec být nějaká hloupá páčka? Co kdyby se blinkry zapínaly samy podle pohybu očí, myšlenek a aktuální GPS pozice? No asi je to blbost, ale ráno to navrhnu Erwinovi, možná dostanu samostatný projekt..... (mohu se mýlit, příběh je smyšlený, veškerá podobnost je čistě náhodná) :-)

Vana666
27. května • 6:59

Sranda bude v budoucnu při střídání více aut s různými systémy. Pochybuju že se výrobci na těch gestech vzájemně domluví, takže po přesednutí do jiného auta než na jaké bude člověk zvyklý nastane fakt dobrá legrace. :-D

kolemjdoucí
26. května • 17:46

Napadají mě hned 2 vady na kráse. Ta první, jak uživatel přemýšlí jaké gesto na co bylo a ta druhá, že třeba při rozhovoru se spolujezdcem nějaké takové gesto udělá :-D Tohle vážně do aut nepatří. Už se také nemohu dočkat na ovládání vše dotykově. Zlaté tlačítka, která jdou mačkat i po hmatu, aniž bych řidič spustil oči ze silnice.

JirkaB
27. května • 9:20

Copak se spolujezdcem, ale já takhle (prej) gestikuluju i při telefonování :D

josehko
26. května • 15:31

Ak to pôjde do výroby, tak určite len ako príplatková výbava.
A zákazníci veľmi rýchlo prídu na to, že je to nezmysel...

Radon
26. května • 22:50

Jednou tohle bude mit kazde auto, obrovsky displej a par senzoru za par kacek. A jen par nejdrazsich aut bude mit knofliky, tlacitka a mechanicke budiky ... jako to dopadlo u hodinek :-)

JirkaB
27. května • 9:18

Knofliky a ručičky nemají jen drahé hodinky.

venca
26. května • 14:09

tohle je až děsivá sračka

Fantomas
26. května • 13:33

Ano, to odeženu mouchu a otevřu si střechu, tak jsem si ovládání gesty představoval, ale to ovládání displeje vyžaduje ještě víc pozornosti než dotyky, které vyžadují spoustu pozornosti a to je za jízdy podle mě špatně.

Fantomas
26. května • 13:58

Ale teď už chápu, proč se vyvíjejí auta s autonomním řízením, schopná samostatně reagovat na nebezpečí v provozu. Řidič si bude hrát s displejem.

JirkaB
26. května • 14:27

Vsadím se, že to v příštím golfu nebude. Pokud ano, tak až v nové generaci (tím myslím IX, protože VIII bude zase jen FL)

Doporučujeme

Články odjinud