Volkswagen Golf blue-e-motion: ryze elektrický Golf je realitou

Automobilka Volkswagen včera německé kancléřce Angele Merkelové a odborné veřejnosti představila prototyp svého elektromobilu Golf blue-e-motion. O jeho pohon se stará elektromotor s výkonem 115 koní (85 kW) a točivým momentem až 270 Nm napájený li-ionovými akumulátory. Nabízí dojezd 150 km a nejvyšší rychlost 140 km/h. Ve Wolfsburgu hodlají během příštího roku vyrobit sérii pěti set těchto strojů pro testovací účely, sériová výroba by měla být zahájena v roce 2013, a to těsně po premiéře modelu VW Up blue-e-motion. Automobilka tak v podstatě do puntíku potvrdila dosavadní spekulace o budoucí „kariéře” Golfu jakožto elektromobilu.

Německá vláda má v úmyslu umožnit do roku 2020 na svém území provoz milionu nových elektromobilů a Volkswagen doufá, že se stane jejich hlavním dodavatelem. Představitelé VW Group však při příležitosti premiéry studie Golf blue-e-motion upozornili na to, že vozy samotné nejsou jediným prvkem automobilového průmyslu zodpovědným za znečišťování životního prostředí. „Budoucí elektromobily nám dávají mimořádné možnosti pro snižování ekologické zátěže skrze prostředky individuální dopravy,“ připustil šéf VW Group Martin Winterkorn, ale ihned dodal: „Vláda však musí zaručit, že budeme moci využívat k přírodě šetrných zdrojů energie. Teprve pak se můžeme přenést do skutečně nové éry.“ 

Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf blue-e-motion
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků