Volkswagen Golf blue-e-motion: ryze elektrický Golf je realitou

Automobilka Volkswagen včera německé kancléřce Angele Merkelové a odborné veřejnosti představila prototyp svého elektromobilu Golf blue-e-motion. O jeho pohon se stará elektromotor s výkonem 115 koní (85 kW) a točivým momentem až 270 Nm napájený li-ionovými akumulátory. Nabízí dojezd 150 km a nejvyšší rychlost 140 km/h. Ve Wolfsburgu hodlají během příštího roku vyrobit sérii pěti set těchto strojů pro testovací účely, sériová výroba by měla být zahájena v roce 2013, a to těsně po premiéře modelu VW Up blue-e-motion. Automobilka tak v podstatě do puntíku potvrdila dosavadní spekulace o budoucí „kariéře” Golfu jakožto elektromobilu.

Německá vláda má v úmyslu umožnit do roku 2020 na svém území provoz milionu nových elektromobilů a Volkswagen doufá, že se stane jejich hlavním dodavatelem. Představitelé VW Group však při příležitosti premiéry studie Golf blue-e-motion upozornili na to, že vozy samotné nejsou jediným prvkem automobilového průmyslu zodpovědným za znečišťování životního prostředí. „Budoucí elektromobily nám dávají mimořádné možnosti pro snižování ekologické zátěže skrze prostředky individuální dopravy,“ připustil šéf VW Group Martin Winterkorn, ale ihned dodal: „Vláda však musí zaručit, že budeme moci využívat k přírodě šetrných zdrojů energie. Teprve pak se můžeme přenést do skutečně nové éry.“ 

Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf blue-e-motion
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků