Volkswagen Golf blue-e-motion: ryze elektrický Golf je realitou

Automobilka Volkswagen včera německé kancléřce Angele Merkelové a odborné veřejnosti představila prototyp svého elektromobilu Golf blue-e-motion. O jeho pohon se stará elektromotor s výkonem 115 koní (85 kW) a točivým momentem až 270 Nm napájený li-ionovými akumulátory. Nabízí dojezd 150 km a nejvyšší rychlost 140 km/h. Ve Wolfsburgu hodlají během příštího roku vyrobit sérii pěti set těchto strojů pro testovací účely, sériová výroba by měla být zahájena v roce 2013, a to těsně po premiéře modelu VW Up blue-e-motion. Automobilka tak v podstatě do puntíku potvrdila dosavadní spekulace o budoucí „kariéře” Golfu jakožto elektromobilu.

Německá vláda má v úmyslu umožnit do roku 2020 na svém území provoz milionu nových elektromobilů a Volkswagen doufá, že se stane jejich hlavním dodavatelem. Představitelé VW Group však při příležitosti premiéry studie Golf blue-e-motion upozornili na to, že vozy samotné nejsou jediným prvkem automobilového průmyslu zodpovědným za znečišťování životního prostředí. „Budoucí elektromobily nám dávají mimořádné možnosti pro snižování ekologické zátěže skrze prostředky individuální dopravy,“ připustil šéf VW Group Martin Winterkorn, ale ihned dodal: „Vláda však musí zaručit, že budeme moci využívat k přírodě šetrných zdrojů energie. Teprve pak se můžeme přenést do skutečně nové éry.“ 

Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf blue-e-motion
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek