Volkswagen Golf 4Motion - první jízdní dojmy

Další z verzí sedmé generace Volkswagenu Golf je provedení osazené mezinápravovou spojkou Haldex, tedy systémem pohonu všech kol. Co takový Golf nabízí?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Haldex opět základem
  2. Ve spolupráci s XDS a EDS, Co dostanu za 60 000 Kč?
  3. Fotogalerie

První Volkswagen Golf s pohonem všech kol se objevil na trhu v roce 1986. Ten současný je tedy v pořadí už šestou generací, která tento čím dál více oblíbený systém nabízí. Pro začátek si můžeme Golf 4Motion pořídit jak s motorem 2.0 TDI, tak se slabší jedna-šestkou TDI. V obou případech je auto vybaveno manuální převodovkou.

Testy | Volkswagen | Sportovní auta | Volkswagen Golf

Test: Volkswagen Golf R – šest versus čtyři

Sluší se zdůraznit ono slůvko „prozatím“. Na mezinárodní prezentaci příslušní lidé potvrdili, že nasazení benzinového motoru nebo automatu k pohonu všech kol v podstatě nebrání vůbec nic. V první fázi údajně padla volba na zmíněné jednotky kvůli tomu, že jsou úsporné, pro zákazníky atraktivní a tak dále, ale do budoucna není vyloučen příchod jak převodovky DSG, tak především benzinové motorizace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Volkswagen Golf 4Motion na pohled těžko poznáte. Pohon všech kol opět obstarává spojka Haldex.

Haldex opět základem

Volkswagen Golf sedmé generace, ale také připravovaná Škoda Octavia 4x4, Seat Leon nebo celá řada modelů značky Volvo modelového roku 2013 se mohou pochlubit novou generací mezinápravové spojky Haldex. V pořadí se bavíme už o páté verzi, přičemž oproti té čtvrté došlo k několika ne zcela bezvýznamným změnám. A protože se nikde na toto téma zatím moc nepsalo, určitě nebude na škodu něco si o novém Haldexu říci.

Začít můžeme takovým drobný detailem v podobě faktu, že už tato slavná mezinápravová spojka nepatří švédské společnosti, ale lidově řečeno ji už nějaký ten pátek vlastní americký BorgWarner, který mimochodem zdaleka není tak přístupný dotazům, jako tomu bylo u Haldexu. Abych vám to přeložil, ani jeden z celé řady pokusů o kontakt s někým z této společnosti a zodpovězení několika otázek nebyl úspěšný. Vystačit si proto musíme s tím, co lze dohledat na internetu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nová spojka Haldex je lehčí, ale především jednodušší, kompaktnější a pracuje s menším objemem oleje.

Haldex páté generace je lehčí, má být úspornější, jednodušší a kompaktnější. O kolik přesně je lehčí, to je otázkou. Volkswagen udává ve svých materiálech, že systém 4Motion v nové generaci ubral 1,4 kg, ale není tak docela jasné, zda je o tolik lehčí pouze Haldex, nebo celý systém jako takový. U Volva se pak můžete dočíst o rozdílu přesahujícím dva kilogramy.

Ať tak, či onak, faktem je, že Haldex páté generace určitě lehčí bude, protože na rozdíl od čtvrtého vydání neobsahuje akumulátor tlaku a navíc pracuje s menším množstvím oleje. Jen pro pořádek zopakuji, že čtvrtá generace používala čerpadlo, akumulátor tlaku a řídicí ventil, který přepouštěl připravený olej ke spojce. Princip zůstal v podstatě stejný také u páté generace, ale konstruktéři jej vyřešili elegantněji a dále jej zjednodušili.

Volkswagen | První svezení | Volkswagen Golf

Volkswagen Golf 1,4 TSI – kouzlo se nevytrácí. Nikdy nebylo

Pokud se ptáte na reakce, bohužel vám ani na tuto otázku nemohu nabídnout konkrétní odpověď, byť jsem ji docela dlouho hledal. Nakonec se mi dostalo alespoň z Volkswagenu ujištění, že reakce by měly zůstat stejné, jako tomu bylo u čtvrté generace spojky Haldex. Že systém pracuje preventivně a připojuje zadní kola pouze na základě informací a ne reálného prokluzu přední nápravy, to je v dnešní době už samozřejmé. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Haldex opět základem
  2. Ve spolupráci s XDS a EDS, Co dostanu za 60 000 Kč?
  3. Fotogalerie
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků