Volkswagen Gol: kompakt pro nenáročné s čerstvým faceliftem

Nejde o překlep! Toto auto se jmenuje skutečně VW Gol, a i když z náhledového snímku vypadá jako Polo, Golf nebo jakýkoli jiný současný evropský Volkswagen, jde o mimořádně úspěšný typ z Jižní Ameriky.
Seznam kapitol
  1. VW Gol 2013
  2. Fotogalerie

Evropa s rozechvěním očekává zahájení letošního autosalonu v Paříži, který kromě desítek jiných důležitých oficiálních premiér odhalí také podobu sedmé generace Volkswagenu Golf, který v očích některých motoristů platí za etalon nižší střední třídy. Svět ale není pouze Evropa, a tak za neméně důležitý model je třeba považovat také VW Gol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Volkswagen Gol v pětidveřovém provedení; označení BlueMotion pochopitelně chybět nemůže

Výraz Gol má v portugalštině a španělštině znamenat „cíl“ a model Volkswagen Gol je nejpopulárnějším automobilem v rámci celé Jižní Ameriky, a to již od osmdesátých let minulého století. Například jen v samotné Brazílii nalezlo své zákazníky dosud již více než 5 milionů vozů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Čtyřdveřový sedan Gol Voyage

A Volkswagen Gol v současnosti vyjíždí ve své nové, faceliftované podobě. Ta se týká obou nabízených karosářských verzí, tedy pětidveřového hatchbacku a čtyřdveřového sedanu s klasickou tříprostorovou karoserií a označením Voyage. Na první pohled si všimneme především přepracované přídě s novými světlomety, nárazníkem a maskou chladiče.

Zajímavosti | Život řidiče | Volkswagen | Byznys | Volkswagen Golf

VW Golf v roce 2011 nejprodávanějším vozem v Evropě

Vzadu pak za zmínku stojí upravený vzhled výklopné stěny a vzhledu sdružených svítilen. Všechny tyto modifikace měly za cíl přiblížit vzhled nového Golu současným evropským modelům Volkswagen Polo nebo Passat, a samozřejmě též nadcházející sedmé generaci Golfu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Úpravy interiéru jsou u modernizovaného Golu pouze decentní

Úpravy interiéru se omezují prakticky jen na obkladové a čalounické materiály, podsvícení některých elementů, zavedení matově stříbřitých obrouček ventilačních otvorů či zlepšenou ergonomii rozmístění některých ovladačů. Pod kapotou se alternativně objevuje nový zážehový „litr“ upravený na dvojpalivové spalování. Na benzín dosahuje výkonu 72 koní (53 kW) a na etanol pak 76 koní (56 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
VW Gol z pochopitelných důvodů nikterak progresivní motory nemá, ale agregáty bi-fuel se na některých trzích hodí

Na etanol vůz v kombinaci s manuálně řazenou pětistupňovou převodovkou zrychluje z 0 na 100 km/h a z 12,9 s a dosáhne rychlosti 165 km/h. Kromě Jižní Ameriky se Volkswagen Gol prodává také na dalších trzích rozvojových zemí včetně východní Evropy a Asie.

Následující kapitola
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků