Volkswagen Gol: kompakt pro nenáročné s čerstvým faceliftem

Nejde o překlep! Toto auto se jmenuje skutečně VW Gol, a i když z náhledového snímku vypadá jako Polo, Golf nebo jakýkoli jiný současný evropský Volkswagen, jde o mimořádně úspěšný typ z Jižní Ameriky.
Seznam kapitol
  1. VW Gol 2013
  2. Fotogalerie

Evropa s rozechvěním očekává zahájení letošního autosalonu v Paříži, který kromě desítek jiných důležitých oficiálních premiér odhalí také podobu sedmé generace Volkswagenu Golf, který v očích některých motoristů platí za etalon nižší střední třídy. Svět ale není pouze Evropa, a tak za neméně důležitý model je třeba považovat také VW Gol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Volkswagen Gol v pětidveřovém provedení; označení BlueMotion pochopitelně chybět nemůže

Výraz Gol má v portugalštině a španělštině znamenat „cíl“ a model Volkswagen Gol je nejpopulárnějším automobilem v rámci celé Jižní Ameriky, a to již od osmdesátých let minulého století. Například jen v samotné Brazílii nalezlo své zákazníky dosud již více než 5 milionů vozů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Čtyřdveřový sedan Gol Voyage

A Volkswagen Gol v současnosti vyjíždí ve své nové, faceliftované podobě. Ta se týká obou nabízených karosářských verzí, tedy pětidveřového hatchbacku a čtyřdveřového sedanu s klasickou tříprostorovou karoserií a označením Voyage. Na první pohled si všimneme především přepracované přídě s novými světlomety, nárazníkem a maskou chladiče.

Zajímavosti | Život řidiče | Volkswagen | Byznys | Volkswagen Golf

VW Golf v roce 2011 nejprodávanějším vozem v Evropě

Vzadu pak za zmínku stojí upravený vzhled výklopné stěny a vzhledu sdružených svítilen. Všechny tyto modifikace měly za cíl přiblížit vzhled nového Golu současným evropským modelům Volkswagen Polo nebo Passat, a samozřejmě též nadcházející sedmé generaci Golfu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Úpravy interiéru jsou u modernizovaného Golu pouze decentní

Úpravy interiéru se omezují prakticky jen na obkladové a čalounické materiály, podsvícení některých elementů, zavedení matově stříbřitých obrouček ventilačních otvorů či zlepšenou ergonomii rozmístění některých ovladačů. Pod kapotou se alternativně objevuje nový zážehový „litr“ upravený na dvojpalivové spalování. Na benzín dosahuje výkonu 72 koní (53 kW) a na etanol pak 76 koní (56 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
VW Gol z pochopitelných důvodů nikterak progresivní motory nemá, ale agregáty bi-fuel se na některých trzích hodí

Na etanol vůz v kombinaci s manuálně řazenou pětistupňovou převodovkou zrychluje z 0 na 100 km/h a z 12,9 s a dosáhne rychlosti 165 km/h. Kromě Jižní Ameriky se Volkswagen Gol prodává také na dalších trzích rozvojových zemí včetně východní Evropy a Asie.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. VW Gol 2013
  2. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků