Volkswagen Eos 2011: první facelift je tu

Volkswagen uvolnil první snímky a informace k modernizované verzi svého kupé-kabria Eos. Světu se představí v Los Angeles.

Jako by to bylo včera, kdy jste si u nás mohli přečíst první seznámení s prvním kupé-kabrioletem Volkswagenu. Jenže ony jsou to již čtyři roky a právě po této době strávené na trhu stihne většinu modelů větší facleift. A Volkswagen Eos není výjimkou, i v jeho případě si automobilka připravila pro další roky prodejů větší sadu novinek.

Modifikace mají za úkol zejména přiblížit otevřený vůz po stylistické stránce ostatním současným automobilům značky Volkswagen. Přední část nového modelu Eos poněkud připomíná typ Golf. Dostala nové sdružené světlomety s vestavěnými světly pro denní svícení složenými z LED, pozměněné mlhovky a jemně chromovanou masku chladiče i rozšířený vstup pro chladicí vzduch uložený ve spodní části nárazníku.

Také při pohledu zezadu zaznamenáme vliv Golfu a všimneme si hranatějších svítilen a nového zadního nárazníku. Ano, žádná revoluce se tedy nekoná. Úpravy interiéru jsou přitom ještě nepatrnější. Jak bývá v kraji zvykem, zlepšila se kvalita použitých obkladových materiálů a za příplatek si bude možno objednat celokožené čalounění, úsilí designérů z Wolfsburgu korunují nový tříramenný volant a citelně přepracovaný přístrojový štít. Výbavu lze nově obohatit například o parkovací asistent nebo bezklíčkové odemykání a startování. O pohon tohoto dvoudveřového vozu se postarají výhradně přímovstřikové čtyřválce s přeplňováním.

Zážehové motory budou k mání ve verzích 1,4 TSI s výkonem 122 koní (90 kW), nebo 160 koní (118 kW) a 2,0 TSI naladěné na 210 koní (154 kW). Zdá se tedy, že na některých trzích nabízený šestiválec a pohon všech kol 4Motion zřejmě modernizací padnou za vlast. Milovníci dieselů se mohou těšit na dvoulitru TDI CR s výkonem 140 koní (103 kW). Všechny motory budou standardně doplněny šestistupňovými převodovkami, oba dvoulitru pak za příplatek automatizovanými skříněmi DSG, opět s šesti rychlostními stupni.

Novinka se světu oficiálně představí již příští měsíc na autosalonu v Los Angeles a evropské prodeje budou zahájeny během ledna 2011, tedy s dosti opulentní časovou rezervou před začátkem další sezóny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Eos 2011 facelift
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2000
Stav: 156 244 km
Cena: 25 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků