Volkswagen Eos 2011: první facelift je tu

Volkswagen uvolnil první snímky a informace k modernizované verzi svého kupé-kabria Eos. Světu se představí v Los Angeles.

Jako by to bylo včera, kdy jste si u nás mohli přečíst první seznámení s prvním kupé-kabrioletem Volkswagenu. Jenže ony jsou to již čtyři roky a právě po této době strávené na trhu stihne většinu modelů větší facleift. A Volkswagen Eos není výjimkou, i v jeho případě si automobilka připravila pro další roky prodejů větší sadu novinek.

Modifikace mají za úkol zejména přiblížit otevřený vůz po stylistické stránce ostatním současným automobilům značky Volkswagen. Přední část nového modelu Eos poněkud připomíná typ Golf. Dostala nové sdružené světlomety s vestavěnými světly pro denní svícení složenými z LED, pozměněné mlhovky a jemně chromovanou masku chladiče i rozšířený vstup pro chladicí vzduch uložený ve spodní části nárazníku.

Také při pohledu zezadu zaznamenáme vliv Golfu a všimneme si hranatějších svítilen a nového zadního nárazníku. Ano, žádná revoluce se tedy nekoná. Úpravy interiéru jsou přitom ještě nepatrnější. Jak bývá v kraji zvykem, zlepšila se kvalita použitých obkladových materiálů a za příplatek si bude možno objednat celokožené čalounění, úsilí designérů z Wolfsburgu korunují nový tříramenný volant a citelně přepracovaný přístrojový štít. Výbavu lze nově obohatit například o parkovací asistent nebo bezklíčkové odemykání a startování. O pohon tohoto dvoudveřového vozu se postarají výhradně přímovstřikové čtyřválce s přeplňováním.

Zážehové motory budou k mání ve verzích 1,4 TSI s výkonem 122 koní (90 kW), nebo 160 koní (118 kW) a 2,0 TSI naladěné na 210 koní (154 kW). Zdá se tedy, že na některých trzích nabízený šestiválec a pohon všech kol 4Motion zřejmě modernizací padnou za vlast. Milovníci dieselů se mohou těšit na dvoulitru TDI CR s výkonem 140 koní (103 kW). Všechny motory budou standardně doplněny šestistupňovými převodovkami, oba dvoulitru pak za příplatek automatizovanými skříněmi DSG, opět s šesti rychlostními stupni.

Novinka se světu oficiálně představí již příští měsíc na autosalonu v Los Angeles a evropské prodeje budou zahájeny během ledna 2011, tedy s dosti opulentní časovou rezervou před začátkem další sezóny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Eos 2011 facelift
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků