Volkswagen e-up!: dáte 700 000 Kč za tento elektromobil?

Automobilka Volkswagen potvrdila částku, za kterou hodlá prodávat elektrické provedení svého subkompaktu Up!.

Na našich silnicích v současnosti nejmenší a nejlevnější vůz značky Volkswagen prakticky nepotkáte, a ani na ostatních trzích Volkswagen Up! k rekordmanům v prodejích nepatří. To ale nebrání tomu, aby si od něj u Volkswagenu nemohli slibovat více, ba naopak: snaží se jej ještě důkladněji profilovat jako hospodárné vozítko do všech podmínek. Co na tom, že skutečně levné není snad v žádné své verzi…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen e-up! ve svém sériovém provedení

Připomeňme alespoň tovární provedení VW Eco-Up! na CNG nebo čistě českou stavbu VW Mama-Up!. Možná si ale vzpomenete i na studii elektromobilu VW e-up!, jež slavila svoji premiéru již v roce 2009 na tehdejším autosalonu ve Frankfurtu. Od té doby se toho mnoho změnilo, ovšem e-up! zatím dospěl v sériové provedení, jež se veřejnosti představí ve Frankfurtu letos, tedy přesně čtyři roky po premiéře konceptu.

Technika | Volkswagen | Byznys | Palivo | Názory

Volkswagen: jak jezdí Eco Up! a další modely v provedení CNG?

Nový ryze elektrický Volkswagen e-up! bude nakonec stát rovných 700 000 Kč. A to je částka nemalá, připomeňme, že i výše zmíněný Eco-Up! na CNG dnes stojí 272 900 Kč. Na druhou stranu je třeba přiznat, že jde o docela férový přístup: zatímco většina konkurence nabízí své elektromobily pouze s různými podmínkami včetně pronájmu akumulátorů atd., toto je cena konečná, za celé auto, tak jak je, včetně baterií. Zároveň je ale vidět, kolik moderní elektromobil opravdu stojí…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Uvnitř se toho oproti ostatním verzím díky modulárnímu řešení mnoho nezmění

O pohon vozu se postará elektromotor s výkonem 82 koní (60 kW) a točivým momentem 210 Nm, takže půjde o „papírově“ nejsilnější VW Up! stávající nabídky. A bude také nejsvižnější, neboť z 0 na 100 km/h zrychlí za 12,4 s, přičemž nejblíže mu bude konvenční Up! 1,0 l/55 kW, který s manuálně řazenou převodovkou vykáže zrychlení 13,2 s. Jistým limitem ale bude pro některé uživatele nejvyšší rychlost jen 130 km/h, zatímco každý jiný Up! jede alespoň o 30 km/h více.

Testy | Zajímavosti | Design | Volkswagen | Fascinace | Premiéry

Test: Volkswagen Up! - kouzlo „pěti“ dveří

Co je ale na tomto voze nejdůležitější: na jedno nabití ujede nakonec až 160 km a marketingové oddělení VW Group hovoří o provozních nákladech 3 eura na 100 km jízdy.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků