Volkswagen e-Crafter: EV dodávka zatím jako koncept, do roka sériově

Volkswagen to po své emisní aféře s elektromobilitou myslí vážněji než kdy před tím. Elektromotory tak budou pohánět i modely, u kterých dieselový pohon dával smysl nejvíce. Točivý moment v nižších otáčkách, nízká spotřeba, vysoký dojezd a provoz na dlouhých trasách bez starostí – přesně to se od užitkových aut očekává a v těchto disciplínách vznětové jednotky excelují. Přesto se nyní díváme na koncept plně elektrického užitkového vozu, který úplně do puntíku všechny tyto požadavky nesplňuje. Ale je „eko“, takže v pořádku...

Technika | Volkswagen | Byznys | Premiéry | Užitková auta

Volkswagen Crafter přijíždí s novým designem i moderní technikou

Design vozu prodělal vcelku očekávatelné změny. Po vzoru hybridních či elektrických verzí ostatních modelů si můžeme všimnout pásů denního svícení či zaslepené masky chladiče s modrou linkou. Specialitou pro tento model je modrý lak Reef Blue. V interiéru je místo otáčkoměru indikátor výkonu hybridní soustavy a zdobí jej doplňky v modré barvě.

Elektromotor v Crafteru nabízí 134 koňských sil a točivý moment 290 Nm od nulových otáček. Pod  podlahou nákladového prostoru se skrývá lithium-iontová baterie s kapacitou 43 kWh. Ta neubírá nic z přepravní kapacity, která činí 1 709 kilogramů. V závislosti na konfiguraci by měla dodávka ujet lehce přes 200 km. Na 80 % kapacity lze baterii nabít za 45 minut.

Volkswagen | Premiéry | Nákladní auta

Volkswagen Crafter: pohon všech kol od společnosti Achleitner

Žádné převratné hodnoty, zdá se. Dvě stovky kilometrů jsou pro užitková vozidla jako nic, a to i ve městském provozu, kam jsou elektromobily primárně určeny. Zástupci automobilky však slibují, že díky pokroku ve vývoji baterií by měl sériový e-Crafter, který se má na trhu objevit už za rok, zvládnout až dvojnásobek.

Standardní Crafter se čerstvě pyšní titulem dodávky roku – Van of the Year Award 2017. Ve své druhé generaci již nevniká ve spolupráci s Mercedesem. Vyrábí se v polském městě Wrzesnia s různými variantami motoru 2.0 TDI od 75 kW (102 k) po 130 kW (177 k) verze biturbo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků