Volkswagen e-Crafter: EV dodávka zatím jako koncept, do roka sériově

Volkswagen to po své emisní aféře s elektromobilitou myslí vážněji než kdy před tím. Elektromotory tak budou pohánět i modely, u kterých dieselový pohon dával smysl nejvíce. Točivý moment v nižších otáčkách, nízká spotřeba, vysoký dojezd a provoz na dlouhých trasách bez starostí – přesně to se od užitkových aut očekává a v těchto disciplínách vznětové jednotky excelují. Přesto se nyní díváme na koncept plně elektrického užitkového vozu, který úplně do puntíku všechny tyto požadavky nesplňuje. Ale je „eko“, takže v pořádku...

Technika | Volkswagen | Byznys | Premiéry | Užitková auta

Volkswagen Crafter přijíždí s novým designem i moderní technikou

Design vozu prodělal vcelku očekávatelné změny. Po vzoru hybridních či elektrických verzí ostatních modelů si můžeme všimnout pásů denního svícení či zaslepené masky chladiče s modrou linkou. Specialitou pro tento model je modrý lak Reef Blue. V interiéru je místo otáčkoměru indikátor výkonu hybridní soustavy a zdobí jej doplňky v modré barvě.

Elektromotor v Crafteru nabízí 134 koňských sil a točivý moment 290 Nm od nulových otáček. Pod  podlahou nákladového prostoru se skrývá lithium-iontová baterie s kapacitou 43 kWh. Ta neubírá nic z přepravní kapacity, která činí 1 709 kilogramů. V závislosti na konfiguraci by měla dodávka ujet lehce přes 200 km. Na 80 % kapacity lze baterii nabít za 45 minut.

Volkswagen | Nákladní auta | Premiéry

Volkswagen Crafter: pohon všech kol od společnosti Achleitner

Žádné převratné hodnoty, zdá se. Dvě stovky kilometrů jsou pro užitková vozidla jako nic, a to i ve městském provozu, kam jsou elektromobily primárně určeny. Zástupci automobilky však slibují, že díky pokroku ve vývoji baterií by měl sériový e-Crafter, který se má na trhu objevit už za rok, zvládnout až dvojnásobek.

Standardní Crafter se čerstvě pyšní titulem dodávky roku – Van of the Year Award 2017. Ve své druhé generaci již nevniká ve spolupráci s Mercedesem. Vyrábí se v polském městě Wrzesnia s různými variantami motoru 2.0 TDI od 75 kW (102 k) po 130 kW (177 k) verze biturbo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 141 717 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků