Tak jsem čekal nějaký zajímavý článek, kdy by bylo nějaké přímé porovnání - třeba i těch provozních nákladů, servisních intervalů atd... A zatím je to pár opsaných údajů, které si člověk normálně někde může vygůglovat, pokud by se o to náhodou zajímal... Škoda...
Souhlasím. Kliknul jsem, protože jsem předpokládal REÁLNÉ SROVNÁNÍ, tozn. že postaví obě auta vedle sebe, zhodnotí jízdní vlastnosti atd. Něco ve stylu Auto Bild, který např. srovnával nejnovější S-Klasse se starým Skem. Místo toho jsem našel pár technických dat a reklamní obrázky stáhnuté z netu. :(
A cos čekal, bláhový? Jsi na autorevue.cz.......
A jéje, pan Duchoň se opět vyznamenala šíří opravdové perly.......První z nich: Poslání Golfu se vznětovým motorem se však kupodivu nezměnilo. Stále zůstává šedým průměrem (nebo standardem, chcete-li), který plní základní požadavky běžného uživatele, ale nenabízí „nic extra“.Mohl by pan D specifikovat, které auto v této cenové kategorii nabízí srovnatelné nebo lepší parametry? A nejde jen o technciká data, ale také například realizovatelnost následného prodeje, životnost, atd...?Další blábol: Volkswagenu se musí nechat, že do rozvoje vznětových motorů již od počátku a prozíravě vkládal velké naděje a investoval nemalé prostředky, ačkoli zbytečně dlouho lpěl na původní technologii TDI od Audi, nabízí nyní i v Golfech výkonné a hospodárné diesely. Tak za prvé, TDI nepochází od Audi, ale vývoj realizoval VW. Pan D si evidentně popletl to, že jedním z prvních TDI motorů byl pětiválec 2,5TDI 85kW pro Audi 100, ten ale vznikl současně se čtyřválcem 1,9TDI 66kW pro VW Passat, kde nahradil líný 1,9D/47kW (známý později z felicie), 1,9TD/55kW a o něco lepší 1,6TD/59kW. Oba přímovstřiky přišly do sériové výroby v roce 1993.Za druhé, pan D si evidentně úplně popletl epochy, TDI byl revolucí, protože přinesl přímý vstřik nafty do sériové masové výroby motorů pro osobní automobily v době, kdy ostatní vyráběli stále líné motory se vstřikem do předkomory v hlavě. Pro Passat však už v roce 1999 byl nahrazen technologií TDI-PD, což byl VYSOKOTLAKÝ přímý vstřik. Hospodárný a výkonný. A ten byl postupně zaveden do dalších motorů a jejich variant, konrétně od tříválců 1,2TDI přes čtyřválce, pětiválce až po desetiválec. Pan Duchoň svou hloupou poznámkou měl zřejmě na mysli opuštění technologie PD a přechod na CR. tam VW neměl důvod spěchat, nejde o žádnou revoluci, zajišťující "výkon a hospodárnost". Smyslem CR je nižší hluk a především levnější výroba jednoduššího systému.
Tak první, nebyl ani omylem a ani z dálky. Revoluce zní jako ftip a blbý. v době kdy ještě VW nevěděl nic o dieselech měl MB dávno přímý vstřik a stejně tak vozy koncernu FIAT. PSA měl líný motor se vstřikem do předkomůrky?? :D. PSA byl koncel 80. let s objemem 1,8l na výkonu 66 kW a to se VW ani nesnilo a zrovnatak s motorem 2,1 v roce 1991 (nebo tak nějak) na výkonu 80 kw a 250 Nm. Diesely od VW se dají brát vážně až od půlky 90 let.
Ukázkové matení pojmů. VW nebyl první, kdo přišel s přímým vstřikem resp s přímým vysokotlakým vstřikem. Byl ale první, kdo ho zavedl v obrovských sériích a tím donutil ke stejnému kroku i ostatní. Protože ni Fiatu ani MB se to velkosériově nepodařilo. A o tom se v příspěvku psalo. PSA měl skutečně hodně dlouho motory se vstřikem do předkomůrky, hlavní podíl měl 1,9D 51kW, v některých modelech dokonce ještě ještě po roce 2000 (např. 308D). Ono ani tak nejde o to, jaký výkon tlakem turba a množstvím nafty ten který výrobce z motoru vyloudí, ostatně 1,9TDI byl k mání od 62kW do 114kW. Jde o to, kolik takových motorů je schopen vyrobit a prodat. A totéž platí o přímém vstřiku benzínu. VW nebyl první (to patří Mitsubishi a Renaultu), ale FSI tuhle technologii protlačilo do skutečně velkých sérií.
Jestli ono to nebylo tak, že VW do toho naskočil v době, kdy se to začalo rozšiřovat a zmíněné AUDI 100 potřebovalo konkurenceschopný motor...to neznamená, že by to bez VW nebylo..Navíc už v roce 99 kdy VW uvedl PD, už existoval systém CR! Takže nejde o revoluce ale o to, že se tu VW vydal špatným směrem a nakonec bylo lepší a levnější přejít. VW má takovou úchylku, že vezme stařičký 1.4, dámu přímý vstřik a odzkouší (FSI) pak tam dá rootsovo dmychadlo a turbo (TSI) a vyhrává soutěže engine of the year, obrovská marketingová masáž a kdo nemá TSI ten snad ani nežije. O co horší by byl 1,4turbo bez vstřiku do válce? Je to opravdu tak potřeba nebo se ostatní prostě jen musí přizpůsobit, jak se musel kdysi VW s motory TDI?a perlička na závěr... sám mám 1.4TSI twincharge a na motor nedám dopustit! Balada!!B-]
tak s tím chvalozpěvem na Golfa bych zabrzdil, je to auto, který je cenově v lepších verzích úplně mimo a myslíme-li životností spolehlivost, tak to taky není už to co bejvalo;-)
Tak od Pat a Mat webu nemůžeš čekat, že si něco nepoplete a ještě do toho vnese své limitní názory. Spíš mě ale překvapila rychlost, s jakou tento úžasný autor přikráčel tento týden s naprostým blábolem. Jindy mu to vydrží třeba až do středy, tentokrát se (bohužel) vyjádřil už v pondělí....:-/
No a zatímco opravy na původním GTD stály pár šupů tak na novém GTD se nedoplatíte.
Proč?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.