Volkswagen CrossPolo: do města i na venkov

Volkswagen v Ženevě představí další zvláštní provedení Pola. Spolu s ostrým GTI se premiéry dočká i praktičtější verze Cross.

Jen před pár dny jsme vám přinesli první informace a fotografie ostré verze GTI a už tu máme další přírůstek do řady Polo. S ním si sice moc sportovně nezajezdíte, ale svým určením by měl o to lépe posloužit řidičsky méně náročným chalupářům a těm, kteří od svého vozu požadují lepší jízdní vlastnosti v lehkém (opravdu velmi lehkém) terénu. V Ženevě tedy spatříme i odolnější tvář modelu Polo, který se už tradičně bude chlubit přívlastkem Cross před jménem.

Stejně jako u předchozí verze, i zde můžeme počítat s „odolnějšími“ prvky jako jsou třeba ochranné boční lišty, vyšší světlá výška (CrossPolo „povyrostlo” o 15 mm) a oba nárazníky s částečnými ochrannými kryty spodní části vozu. Navíc CrossPolo nemá vůbec působit nudně a automobilka jej standardně dodává s poměrně dramaticky tvarovanými 17-ti palcovými koly s pneumatikami 215/40, která doplňují další drobná designová odlišení - začerněné B i C sloupky, stříbrné střešní ližiny a mřížka předního nárazníku s voštinami ve stylu včelí plástve.

Tvůrci přitom nezapomněli ani na praktičnost, kterou podpořili množstvím odkládacích ploch v interiéru. Ten se jinak od běžného pola liší pouze v detailech - dvoubarevnými látkovými potahy sedadel, volantem, řadičkou a madlem ruční brzdy s koženým obšitím a hliníkovými nášlapy pedálů.

Co se týče dostupné techniky, k mání budou tři benzínové jednotky ve výkonnostních variantách od 70 koní do 105 koní a tři varianty motorů TDI. O přízeň „benzinových zákazníků” budou usilovat agregáty 1,2 se 70 koňmi, 1,4 s 85 koňmi a 1,2 TSI se 105 koňmi. Dieselovou ligu si naproti tomu zahrají common-railová TDI 1,6 s výkony 75, 90 a 105 koní. Tři nejsilnější motory navíc budou moci být skombinovány se sedmistupňovou převodovkou DSG.

Výkon všech motorů bude přenášen výlučně na kola přední nápravy, žádný pohon všech kol k dispozici nebude. Vůz tak bude opravdu doma spíše ve městě či na polních cestách, terénní schopnosti od něj skutečně očekávat nelze.

Nejrychlejší verzí CrossPola bude provedení 1,2 TSI, které dokáže zrychlit na stovku za 9,9 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 188 km/h. Kombinovaná spotřeba této verze má přitom činit 5,5 litru benzinu na 100 km. Za zmínku jistě stojí i to, že všechna dieselová provedení mají udávanou stejnou kombinovanou spotřebu 4,3 litru nafty na 100 km.

U nás se asi CrossPolo nezařadí k prodejním trhákům, přesto musíme uznat, že své místo vedle verzí BlueMotion a GTi rozhodně má. Objednat jej bude možné od března, hned po jeho debutu v Ženevě, první dodávky zákazníkům jsou pak plánovány na letošní květen.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
VW CrossPolo: Wandervogel (německý skaut)
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků