Volkswagen CrossBlue Concept: sedmimístné SUV je venku

Automobilka Volkswagen dle předpovědí představila v Detroitu prototyp naznačující podobu nového velkého SUV, jež zřejmě největší odbyt zaznamená právě v USA.

O tom, že pro Detroit Volkswagen připravil studii velkého SUV se třemi řadami sedadel, jsme vás informovali již včera. Nyní již víme, že ponese jméno CrossBlue, a v jeho představení můžeme být konkrétnější. Poněkud překvapivě je třeba zdůraznit, že nový CrossBlue bude určen primárně pro trhy USA a Kanady a cenově se vměstná mezi menší Tiguan a dražší (!) Touareg s pouze pětimístnou konfigurací.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen CrossBlue

Dle tvrzení automobilky Volkswagen nový koncept stanul na moderní koncernové plošině VW MQB a o tom, že půjde opravdu o „kus auta“, svědčí i základní vnější rozměry jeho karoserie. Volkswagen CrossBlue Concept je totiž dlouhý 4 986 mm, široký 2 014 mm a vysoký 1 732 mm, takže je pravděpodobné, že sériové provedení bude na trhu bojovat s vozy třídy Ford Explorer.

Zajímavosti | Tajné | SUV | Design | Volkswagen | Autosalony | Kombi

Volkswagen připravuje nové sedmimístné SUV

Interiér studie na snímcích skrývá šestici rozměrných samostatných sedadel ve třech řadách, přičemž sériové provedení modelu Volkswagen CrossBlue má mít alternativně v prostřední řadě trojmístnou lavici, jež přepravní kapacitu navýší na výsledných sedm sedadel. Detoritská studie Volkswagen CrossBlue Concept je osazena hybridní pohonnou soustavou typu plug-in, jež by se v adaptované podobě měla objevit také v sérii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na své palubě tato studie usadí šest pasažérů, sériová verze bude sedmimístná

Srdcem této soustavy je vznětový agregát TDI Clean Diesel s výkonem 190 koní (140 kW) doplněný dvojicí elektromotorů u náprav s výkonem 54 koní (40 kW) vpředu a 114 koní (84 kW) vzadu. Na spalovací motor navazuje dvouspojková převodovka DSG a pohon všech kol je pochopitelně řízen elektronicky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
O pohon se postará soustava typu plug-in hybrid s elektromotory na obou nápravách

Za připomenutí stojí, že podobnou pohonnou soustavou byl opatřen také prototyp Volkswagen Cross Coupe z roku 2011. Zatímco jeho původní provedení mělo na místě spalovací jednotky zážehový agregát, Cross Coupe dostal „diesel“ jen o několik měsíců později, když měl byl vystaven v Ženevě.
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků