Volkswagen Cross Coupé si svou světovou premiéru odbyl na autosalonu v Tokiu, německá automobilka jej ovšem představí i v Ženevě. Na rozdíl od prvního autosalonu, kde byl vůz prezentován s benzinovým motorem TSI, bude tentokrát pod kapotou naftová jednotka. Dvojice elektromotorů zůstává.
Pod kapotou přepracovaného konceptu najdeme dvoulitrové TDI pohánějící ve spolupráci s prvním elektromotorem přední nápravu. U té zadní je bez mechanické vazby ještě jeden elektromotor. Tisková zpráva slibuje celkový výkon 306 k a vrcholnou hodnotu točivého momentu 700 Nm. Zrychlení z nuly na 96 km/h je otázkou 6,5 s a maximální rychlost činí 220 km/h. Vůz by si měl vystačit s kombinovanou spotřebou 1,8 l/100 km. Na jednu nádrž a s plně dobitými akumulátory ujede bezmála 1300 km.
Protože jde o plug-in hybrid, lze dobíjet akumulátory z klasické 230 V zásuvky. V elektrickém režimu ujede 1,9 tuny těžký automobil přibližně 30 kilometrů. Řidič může zvolit kromě E-mode také City (ekologický režim pro co nejnižší spotřebu), Sport, Offroad (stále zapojen zadní elektromotor) a Charging (dobíjení akumulátorů přes spalovací motor).