Volkswagen Crafter přijíždí s novým designem i moderní technikou

Největší pracant od Volkswagenu se po několika skicách konečně odhaluje. V boji o zákazníka se postaví například proti Fordu Transit, Fiatu Ducato nebo třeba Mercedesu Sprinter. A právě s posledním jmenovaným měla předchozí generace Crafteru mnoho společného. U té nové už to ale neplatí, vznikla zcela v režii Volkswagenu.

Testy | Volkswagen | Off-roady | Suzuki

Suzuki Jimny 1.3 VVT vs. VW Crafter 4x4 – až na vrcholky hor

Design zcela zapadá do modelové řady wolfsburské automobilky, podnikatelé ale jistě mnohem více ocení, že koeficient aerodynamického odporu Cx je pouhých 0,33, což představuje nejlepší hodnotu ve třídě. Spotřebě půjdou naproti také úsporné pohonné jednotky, v nabídce je výhradně dvoulitrový turbodiesel ve čtyřech výkonových variantách od 75 kW (102 koní) do 131 kW (177 koní) ve verzi bi-turbo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová generace Volkswagenu Crafter se pyšní celou řadou elektronických pomocníků, motory vrcholí vznětovým dvoulitrem se dvěma turbodmychadly

Samozřejmostí bude možnost volby mezi manuální a automatickou převodovkou, stejně tak jako mezi pohonem předních, zadních či všech čtyř kol. Nabídka bude zahrnovat tři různé délky karoserie a tři různé výšky, chybět ale nebudou ani speciální verze pro zvláštní účely.

Na palubu se také dostává celá řada elektronických pomocníků, vůbec poprvé se v Crafteru objevuje elektrický posilovač řízení, nechybí ESP se stabilizací i pro přívěs, adaptivní tempomat, nebo systém usnadňující jízdu v silném bočním větru.

České ceny zatím automobilka neoznámila, výroba se každopádně již brzy rozjede ve zbrusu nové továrně v Polsku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků