Výroba Volkswagenu Phaeton by se přesunula na linky, kde vznikají technicky příbuzné modely Audi a Porsche.
Nový šéf Volkswagenu Matthias Müller chce radikálně osekat zbytečné náklady a jedním takovým je prosklená „průhledná“ továrna v Dražďanech, která vyrobí pouze osm luxusních limuzín VW Phaeton za týden. Jedná se stejně o architektonické dílo a galerii jako o skutečnou továrnu.
Výroba Volkswagenu Phaeton by se přesunula na linky, kde vznikají technicky příbuzné modely Audi a Porsche, tedy tam, kde koncern VW vyrábí větší vozy s motorem umístěným vpředu podélně. Zhruba pět stovek zaměstanců drážďanské továrny by bylo přesunuto v rámci koncernu jinam.
Skleněná továrna v Drážďanech byla otevřena v roce 2002 a výroba vozu Phaeton, jejíž finální fázi může zákazník sledovat přes prosklené výlohy, není jejím jediným programem. V továrně se pořádají koncerty, tiskové konference a podobně.
Plán zavřít továrnu se samozřejmě nelíbí odborům. Ty mají ale v dozorčí radě VW, která bude o osudu transparentní továrny hlasovat dnes, silné slovo a polovinu z dvaceti křesel. Jenže na takový krok jako uzavření továrny je potřeba shoda alespoň dvou třetin hlasů, připomínají Automotive News.