Volkswagen chce zavřít továrnu v Drážďanech, Phaeton se přesune jinam

Výroba Volkswagenu Phaeton by se přesunula na linky, kde vznikají technicky příbuzné modely Audi a Porsche.

Nový šéf Volkswagenu Matthias Müller chce radikálně osekat zbytečné náklady a jedním takovým je prosklená „průhledná“ továrna v Dražďanech, která vyrobí pouze osm luxusních limuzín VW Phaeton za týden. Jedná se stejně o architektonické dílo a galerii jako o skutečnou továrnu.

Výroba Volkswagenu Phaeton by se přesunula na linky, kde vznikají technicky příbuzné modely Audi a Porsche, tedy tam, kde koncern VW vyrábí větší vozy s motorem umístěným vpředu podélně. Zhruba pět stovek zaměstanců drážďanské továrny by bylo přesunuto v rámci koncernu jinam.

Zajímavosti | Volkswagen | Byznys | Dieselgate

Bugatti Chiron a VW Phaeton unikají koncernovým škrtům

Skleněná továrna v Drážďanech byla otevřena v roce 2002 a výroba vozu Phaeton, jejíž finální fázi může zákazník sledovat přes prosklené výlohy, není jejím jediným programem. V továrně se pořádají koncerty, tiskové konference a podobně.

Plán zavřít továrnu se samozřejmě nelíbí odborům. Ty mají ale v dozorčí radě VW, která bude o osudu transparentní továrny hlasovat dnes, silné slovo a polovinu z dvaceti křesel. Jenže na takový krok jako uzavření továrny je potřeba shoda alespoň dvou třetin hlasů, připomínají Automotive News.

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků