Volkswagen chce vlastní „Gigafactory“ na výrobu akumulátorů

Volkswagen plánuje stavbu obří továrny na výrobu akumulátorů pro hybridní auta a čisté elektromobily. Má jít o supermoderní stavbu připomínající továrnu „Gigafactory“ automobilky Tesla. Volkswagen totiž potřebuje dostatečné kapacity, aby stíhal vyrábět plánovaný milion elektromobilů a hybridů v roce 2025, připomínají Automotive News.

Elektromobily | Život řidiče | Palivo | Volkswagen

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Předběžné odhady hovoří o nutné investici ve výši deseti miliard eur, což je asi 270 miliard korun. To je více než pětina předpokládaných výdajů podle českého státního rozpočtu na letošní rok, abychom si udělali aspoň rámcový obrázek o celkové sumě.

Ačkoli ještě nebylo nic oficiálně potvrzeno, v souvislosti se stavbou továrny je stále častěji zmiňováno německé město Salzgitter, které leží zhruba 50 km jižně od Wolfsburgu. Obří továrna zajistí dostatečné výrobní kapacity a Volkswagen se nebrání tomu, že by na počátku poskytl díly i jiným firmám, aby továrnu naplno vytížil.

Elektromobily | Srovnávací testy | Volkswagen | BMW | Nissan | Volkswagen Golf

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Koncern Volkswagen intenzivně pracuje na vývoji platformy MEB, která má poskytnout základ naprosté většině plně elektrických a plug-in hybridních modelů všech koncernových značek. V nové továrně se mají vyrábět moduly akumulátorů, ze kterých se budou následně skládat sady baterií pro jednotlivé modely.

Právě modulární platforma MEB počítá s tím, že všechny vozy použijí shodné moduly, lišit se bude jen jejich počet v závislosti na potřebném dojezdu a výkonu. Už do roku 2020 chce celý koncern prodávat minimálně 20 plug-in hybridních a plně elektrických modelů.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků