Volkswagen chce vlastní „Gigafactory“ na výrobu akumulátorů

Volkswagen plánuje stavbu obří továrny na výrobu akumulátorů pro hybridní auta a čisté elektromobily. Má jít o supermoderní stavbu připomínající továrnu „Gigafactory“ automobilky Tesla. Volkswagen totiž potřebuje dostatečné kapacity, aby stíhal vyrábět plánovaný milion elektromobilů a hybridů v roce 2025, připomínají Automotive News.

Život řidiče | Elektromobily | Volkswagen | Palivo

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Předběžné odhady hovoří o nutné investici ve výši deseti miliard eur, což je asi 270 miliard korun. To je více než pětina předpokládaných výdajů podle českého státního rozpočtu na letošní rok, abychom si udělali aspoň rámcový obrázek o celkové sumě.

Ačkoli ještě nebylo nic oficiálně potvrzeno, v souvislosti se stavbou továrny je stále častěji zmiňováno německé město Salzgitter, které leží zhruba 50 km jižně od Wolfsburgu. Obří továrna zajistí dostatečné výrobní kapacity a Volkswagen se nebrání tomu, že by na počátku poskytl díly i jiným firmám, aby továrnu naplno vytížil.

Elektromobily | Volkswagen | BMW | Srovnávací testy | Nissan | Volkswagen Golf

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Koncern Volkswagen intenzivně pracuje na vývoji platformy MEB, která má poskytnout základ naprosté většině plně elektrických a plug-in hybridních modelů všech koncernových značek. V nové továrně se mají vyrábět moduly akumulátorů, ze kterých se budou následně skládat sady baterií pro jednotlivé modely.

Právě modulární platforma MEB počítá s tím, že všechny vozy použijí shodné moduly, lišit se bude jen jejich počet v závislosti na potřebném dojezdu a výkonu. Už do roku 2020 chce celý koncern prodávat minimálně 20 plug-in hybridních a plně elektrických modelů.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků