Volkswagen chce radikálně snížit hmotnost svých vozů

27 komentářů

Fénix56
20. června • 15:34

Tak když VW staví nejvypasenější auta co vozí metráky mrtvé hmotnosti tak se není co divit:-D

honza
19. června • 17:27

Mazda je sice zářným příkladem snižování hmotnosti , ale mimo jiné ušetřila také na odhlučnění - podběhů , a je to vidět, resp. slyšet. Viz mnohé testy...! A je to velká chyba a škoda .Takže to nejde, aby se vlk nažral a koza zůstala celá .. takže bych přibrzdil s tím vychvalováním snižování hmotnosti u Mazdy. Ano , ať dávají lehké materiály - karbon , hliník, hořčíkové slitiny, ale značně to zvýší výrobní náklady, které si výrobci a prodejci rádi promítnou do cen. A jinak proti Mazdě 6 nemám nic, až na ty tvrdé plasty před řidičem..

honza
19. června • 14:34

můj Wartburg Tourist 353W z r. 1975 měl laminátový blatníky a 5. dveře laminátový a nynější P 307 Break, několik let starý, má kapotu z hliníku a přední blatníky laminátový ..... tak nám koncern VW nějak pozaspal.....

Sherman
20. června • 8:22

Ale k cemu jim jsou ty plastovy/hlinikovy blatniky, dvere atd. dyz nova 308 je stejne tezka jako nova Octavie B-]

Sherman
20. června • 8:22

Ale k cemu jim jsou ty plastovy/hlinikovy blatniky, dvere atd. dyz nova 308 je stejne tezka jako nova Octavie B-]

Sherman
20. června • 8:22

Ale k cemu jim jsou ty plastovy/hlinikovy blatniky, dvere atd. dyz nova 308 je stejne tezka jako nova Octavie B-]

xjohny
19. června • 14:23

No, začal bych třeba vyjmutím rezervního kola, inspirováno Fábií greenline :-D Dále pak by šel třeba odstranit víko přihrádky u spolujezdce a nelakované nárazníky. Ona ta barva taky něco vážit musí...

expert0001
19. června • 13:49

Řekněme si to na rovinu - když dojde na lámání chleba, tak při vzájemném střetu vítězí vyšší a těžší auto. Je otázka kolik by musela stát ropa, aby lidé chtěli svoje děti posadit do auta váhy a proporcí Golfu I, a to i kdyby toto získalo v ENCAP třeba 7 hvězdiček....

petr
19. června • 14:08

Přesně tak! Kašlu na svůj osobák a jdu si koupit Scanii, ta je skvěle stavěná i v tom, že mi chodci nezaserou čelní sklo :-D

Martin
19. června • 10:39

Věřím že se jim to povede Sám osobně bych z auta vypakoval tu sqelou a nepostradatelnou elektroniku a rátil bych se k jednoduchosti let 70tých až 80tých. Ono navigací počínaje, přes klimatizace, EBD, ASR , followme home , a jiné věci které pěstují jen pohodlné řičiče kteří neumějí pořádně jezdit. Naco by si dávaly pozor zdyž to za ně dělá počítač že? :-\ By šlo spoň 20kg dolů
Ale tam výrobci sahat nebudou, přecejen sou to pozlátka která dokáží maskovat v očích nevědomého řidiče ledasco a se ze šmejdu s mireními jízdními vlastnostmi stane super auto o 1/4 melounu drašší.Výrobsi pudou spiš cestou plastu \ kompozitu ale i tam budou muset stím opatrně, protože je nebezpeší že by vytvořili vůz který vydrží déle než klasika plecháč a tím by si zasesnížili prodejnost. Případně jaký bude dopad nabezpešnost (značkaný plech vs ostré sřepy) , případně jak stím budou spokojeny zákazníci kteří místo bouraného opravitelného vozu budou mít roštípanou totálku No uvidíme jak sestím poperou

Luboš
20. června • 21:57

:-O no comment!

Honza
19. června • 11:15

To jsou dobré pindy B-]

Skyline
19. června • 11:06

Jo jo, klima dela z lidi ridice, kteri neumi poradne jezdit:-D:-D Diky, super zapich:-D:-DPS: jsem zvedav na ten dlouhy seznam aut ze 70. let, ktera mela skvele jizdni vlastnosti a po kterych bychom meli truchlit.

Martin
19. června • 11:44

Nikoliv, myslel sem to jinak. V té záplavě těch různých elektronických vylepšeních, velioce lehce stratí to, že to nemá dobré jízdní vlastnosti ani spotřebu. Marketing tomu říká eyecatcher, prostě tahák , neco co bude strhávat odvádět vaší pozornost.Ne opravdu klima se zásadně na jízdních vlasnostech se neprojevuje možná tak spotřeba a váha , to moje o řidičích kteří neumí jezdil bylo vztaženo právě na systémy hillholder , ASR, ESP, parkovací asistenty a podobné které taky něco váží.
Jinak o jízdních vlasnostech aut 70-80let tam nemluvím, říkám jednoduchost. To si vykládejte tak že elektroniku tam cpát prostě jako to poslední.

Iceman_21
19. června • 13:19

tomu rikam nazor :-D takhle jsem se dlouho nepobavil. Ja nevedel, ze par senzoru a nejaka ta ridici jednotka dela z aut tloustiky :-D:-D:-D
auta jsou tezsi a tezsi hlavne kvuli bezpecnosti

Iceman_21
19. června • 13:18

tomu rikam nazor :-D takhle jsem se dlouho nepobavil. Ja nevedel, ze par senzoru a nejaka ta ridici jednotka dela z aut tloustiky :-D:-D:-D
auta jsou tezsi a tezsi hlavne kvuli bezpecnosti

Skyline
19. června • 12:59

Hele nejdriv si ujasni, co chces vlastne rict. Na jedne strane pises, ze moderni systemy zakryji nedostatky v aute, na strane druhe tvrdis, ze auta bez techto systemu z let 70.-80. taky stoji za starou belu. Pak do toho motas vahu a jednoduchost, pripadas mi tak trochu jak kdyz pejsek a kocicka pekli dort, taky splacali hromadu veci...Jinak narust hmotnosti kvuli jmenovanym systemum je zanedbatelny, daleko vic pridaji prvky komfortu - zminovana klimatizace a stresni okno, napriklad. Drtiva vetsina vahy jde ovsem na vrub zvetsovani aut a bezpecnosti. A ze ty nechces v aute elektroniku me pobavilo. Fajn, kup si S120 a budes spokojen. Ja budu mnohem spokojenejsi, kdyz se na vyrobu aut pouziji pevnejsi a lehci materialy a vaha klesne, i kdyz bude auto po strechu plne elektronickych blbinek. Pripadas mi jako clovek, ktery by chtel, aby Student Agency misto tech busu s celkem pohodlnymi kresli a DVD zacali pouzivat mestske karosy z roku 1980, vzdyt to prece bylo tak krasne jednoduche, fuj filmy a kafe na palube!

MOMO
19. června • 21:24

Ano, bylo to krasne a jednoduche :-|

Niemand
19. června • 12:29

To co rikate je nesmysl.Ja v aute ze 70let jezdit nechci a verim, ze 99% ridicu take ne.Ja chci mit v aute klimu, radio, chi aby to umelo brzdit diky abs, chci aby se mi neprotacely kola diky asr a eds a chci aby kdyz jsem na ledu, tak mi auto pomohlo diky esp atd. atd.Nejsem zadny zavodnik, ovladam auto mozna lehce nadprumerne, ale rozhodne neumim vyhodnotit situaci pod koly 1000x za sekundu tak, abych dokazal to co esp.Vzhledem k tomu, ze ridicu jako ja je hodne (s podobnymi schopnostmi) tak takove systemy maji smysl.Setrit se da preci jinde aniz by to znamenalo mensi bezpecnost nebo komfort.

Martin
19. června • 18:50

mala technicka poznamka: aj keby ste vedel vyhodnocovat 10 000x za sekundu tak brzdovy pedal mate len jeden, cize vyvijate 1 tlak, kdezto ESP moze brzdit lubovolne koleso az po 3 sucasne, aby tymto posobenim sil vyrovnalo vozidlo, cize to ziadny vodic nedokaze urobit. A to,ze niektori jazdia bez ESP rychlejsie? To je dane tym,ze esp nielen cielene pribrzduje 1-2 kolesa ale castokrat ubere vyrazne plyn a 1-2 sekundy trva kym sa to pozbiera. Ak bude ESP o 2-3 generacie dalej dovolim si tvrdit,ze budu jazdci bez ESP pomalsi. Inak vidiet to aj na F1: odkedy zakazali veci ako launch control, a ine zalezitosti suvisiace s pohonom/brzdami casy pilotov sa vobec nezlepsili.. prave naopak.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Sherman
20. června • 8:14

To uz je dnes, nektere vozy jsou s ESP rychlejsi (na okruhu) nez s vypnutym ESP. A tim nemyslim jen sportovni vozy. Jinak ESP (nebo ABS) vazi tak 1-2kg. Tudis 0-0-nic...Jinak lidi chtej komfort - el. stavitelny sedacky a podobny vecicky ktere dost zvysujou hmotnost. Nehlede treba pevna skladaci strecha u CC modelu. Jinak VW je si myslim na tom jeste dobre s vahou ... Takovej Peugeot 207 je skoro o 200kg tezsi nez Polo...

Sherman
20. června • 8:14

To uz je dnes, nektere vozy jsou s ESP rychlejsi (na okruhu) nez s vypnutym ESP. A tim nemyslim jen sportovni vozy. Jinak ESP (nebo ABS) vazi tak 1-2kg. Tudis 0-0-nic...Jinak lidi chtej komfort - el. stavitelny sedacky a podobny vecicky ktere dost zvysujou hmotnost. Nehlede treba pevna skladaci strecha u CC modelu. Jinak VW je si myslim na tom jeste dobre s vahou ... Takovej Peugeot 207 je skoro o 200kg tezsi nez Polo...

Sherman
20. června • 8:14

To uz je dnes, nektere vozy jsou s ESP rychlejsi (na okruhu) nez s vypnutym ESP. A tim nemyslim jen sportovni vozy. Jinak ESP (nebo ABS) vazi tak 1-2kg. Tudis 0-0-nic...Jinak lidi chtej komfort - el. stavitelny sedacky a podobny vecicky ktere dost zvysujou hmotnost. Nehlede treba pevna skladaci strecha u CC modelu. Jinak VW je si myslim na tom jeste dobre s vahou ... Takovej Peugeot 207 je skoro o 200kg tezsi nez Polo...

Petr1968
19. června • 9:16

Juchů:-D:-D:-D

lunochod
19. června • 8:41

Když se člověk podívá, jak jsou ty jejich modely buclaté a vypasené, tak není divu, že by měly zhubnout. Patrně by měly méně žrát, to by nejspíš pomohlo, snížit jim trochu apetit. A taky snížit cenu, příliš velký zisk zase vede ke tloustnutí managementu a pak není divu, že mají kardiovaskulární problémy

petr
19. června • 8:35

Doufám, že plasty budou měkčené :-D:-D:-D

Jig
19. června • 14:03

no určitě, když pak auto nabere chodce tak to bude jak když spadne do peřin... v rámci získání 5***** ncap

Doporučujeme

Články odjinud