Volkswagen chce radikálně snížit hmotnost svých vozů

Německý koncern Volkswagen chce výrazně snížit hmotnost svých vozů. Důvodem pro tento krok má být hlavně záměr snížit emise CO2, které jsou přímo úměrné spotřebovanému palivu. A díky nižší hmotnosti mají vozy mít menší spotřebu a tedy i menší emise.

Tento krok má být určen pro všechny členy koncernu, tedy jak pro samotný Volkswagen, tak pro Audi, Škodu, Seat, Bentley, Lamborghini a další. Jak se tohoto má dosáhnout není prozatím známo, ale hovoří se o výměně některých plechových části karosérie za plastové. Nárazníky zde již z plastu jsou, takže na místě jsou např. blatníky jako u Renaultu, nebo zadní výklopné dveře. Koncern určitě nehodlá ubírat na zvukové izolaci, která v dnešní době váží poměrně hodně.

A o tom, že lze i dnes stavět větší vozy, které jsou mezigeneračně lehčí, hovoří např. Mazda 6.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků