Volkswagen chce konkurovat Dacii. Bude vyrábět tři levná auta

Volkswagen připravuje nové levné modely, které mají konkurovat především rozmáhajícím se čínským značkám, ale také například Dacii. Navíc vstup na trh levných aut oznámil i Opel, takže se chce koncern VW zřejmě pojistit i proti domácí konkurenci.

Plány poodhalil šéf Volkswagenu Martin Winterkorn pro německý Bild. Ačkoli nechtěl specifikovat technické detaily, naznačil, že půjde o tři modely, auta budou stát od 8000 do 11 000 eur a budou primárně určena pro čínský trh.

Elektromobily | Ceny | Byznys | Volkswagen | Hybridy

Volkswagen zná cestu k velmi levným bateriím pro elektromobily a hybridy

Není ale vyloučeno, že se následně podívají i na některé evropské trhy, kde je po levných autech poptávka. Také není jasné, jestli budou mít logo Volkswagenu, nebo jestli koncern zavede novou značku. Nicméně o nové značce se mluvilo už před více než rokem.

Do roku 2018 tak dorazí levný sedan, hatchback a SUV. Pokud se podíváte na páteř nabídky rumunské Dacie (Logan, Duster a Sandero), bude ji nabídka Volkswagenu kopírovat. Navíc se o Dacii mluvilo také jako pouze o značce pro domácí trh a východní Evropu... A pak se na Logan a Duster stály v Německu fronty. VW tak určitě nenechá levná auta jen Číně.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 1.8
Rok výroby: 2002
Stav: 176 845 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků