Volkswagen chce investovat do výroby a vývoje 51,6 miliardy Eur

Během následujících pěti let chce koncern Volkswagen Group nasypat do své automobilové divize enormních 51,6 miliard Eur. A to je hodně peněz, takže se možná konečně dočkáme opravdu nových modelů, stěžejní řady Passat a Golf VI mají totiž do skutečně „nových“ poměrně daleko.

Podle Martina Winterkorna, nejvyššího muže VW Group, má tato investice zajistit, aby se „Volkswagen stal nejodolnějším automobilovým koncernem na světě“. Větší část z celé sumy, přesně 41,3 miliardy Eur poputuje do továren a jejich vybavení, přičemž 57 % z těchto prostředků má zůstat v Německu, zbývajících 10,3 miliardy Eur pak půjde přímo do vývoje. V otázce pohonných jednotek prý Volkswagen pracuje na nových spalovacích motorech s „vylepšeným výkonem a sníženou spotřebou a emisemi CO2“ i modelech elektrických a hybridních.Přesně 27,7 miliardy Eur se ať už po stránce výroby či vývoje dotkne modernizace současných modelů a přípravy modelů nových.

Něco přes 13 miliard je vyčleněno pro investice do zahraničních výrobních závodů včetně jednoho v USA, jehož výroba má naběhnout již během příštího roku. Zajímavostí je částka 10,6 miliard Eur určená pro zájmy Volkswagenu v Číně, jež v celkové sumě 51,6 miliard zahrnuta není, neboť má být plně hrazena z marží tamních aktivit VW Group...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Jedné z budoucích novinek VW, další generaci New Beetle, se zřejmě plánované investice již nedotknou

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 1.8
Rok výroby: 2002
Stav: 176 845 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků