Volkswagen chce investovat do výroby a vývoje 51,6 miliardy Eur

Během následujících pěti let chce koncern Volkswagen Group nasypat do své automobilové divize enormních 51,6 miliard Eur. A to je hodně peněz, takže se možná konečně dočkáme opravdu nových modelů, stěžejní řady Passat a Golf VI mají totiž do skutečně „nových“ poměrně daleko.

Podle Martina Winterkorna, nejvyššího muže VW Group, má tato investice zajistit, aby se „Volkswagen stal nejodolnějším automobilovým koncernem na světě“. Větší část z celé sumy, přesně 41,3 miliardy Eur poputuje do továren a jejich vybavení, přičemž 57 % z těchto prostředků má zůstat v Německu, zbývajících 10,3 miliardy Eur pak půjde přímo do vývoje. V otázce pohonných jednotek prý Volkswagen pracuje na nových spalovacích motorech s „vylepšeným výkonem a sníženou spotřebou a emisemi CO2“ i modelech elektrických a hybridních.Přesně 27,7 miliardy Eur se ať už po stránce výroby či vývoje dotkne modernizace současných modelů a přípravy modelů nových.

Něco přes 13 miliard je vyčleněno pro investice do zahraničních výrobních závodů včetně jednoho v USA, jehož výroba má naběhnout již během příštího roku. Zajímavostí je částka 10,6 miliard Eur určená pro zájmy Volkswagenu v Číně, jež v celkové sumě 51,6 miliard zahrnuta není, neboť má být plně hrazena z marží tamních aktivit VW Group...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Jedné z budoucích novinek VW, další generaci New Beetle, se zřejmě plánované investice již nedotknou

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 39 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků