Volkswagen chce být do osmi let největší automobilkou světa

Koncern Volkswagen rozhodně nelze obvinit z nedostatku sebedůvěry. Martin Winterkorn z vedení VW Group nyní oznámil, že se hodlá do osmi let dotáhnout na současnou jedničku, japonskou Toyotu. To by zároveň vyžadovalo pokořit i General Motors, který se zatím drží na druhém místě. Včera zveřejněný plán naznačuje, že v roce 2018 chce Volkswagen prodávat o 60 % více automobilů než nyní, zisk se má pochopitelně zvýšit také.

Vloni VW Group na celém světě prodala celkem 6,3 milionů vozidel včetně produktů značek Porsche, Audi, Bugatti, Bentley, Lamborghini, Škoda a Seat, což znamenalo meziroční růst o 1,1 %. To není nijak špatný výsledek, vezmeme-li v úvahu krizi, jež srazila prodeje Toyoty o 13 % na výsledných 7,81 milionů aut. Toyota má v porovnání s VW Group přednost v tom, že je velmi dobře usazena na severoamerických trzích, zatímco vozy impéria VW Group zde hrají stále jen druhořadou úlohu. Nový plán však vkládá velké naděje do náběhu výroby v nové továrně Volkswagenu ve státě Tennessee a rozšíření počtu dílů s životností na celou dobu provozu nových vozidel.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

23.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 3 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků