Volkswagen: ceny baterií pro elektromobily prudce klesnou

Dusan  |  03. 04. 2012 11:31  |  [85.160.30.xxx]

Ja ocekavam prudky narust sveho platu az k nadoblacnym vysinam. Mame s VW priblizne stejnou sanci, ze se nam ocekavani vyplni.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  03. 04. 2012 13:08

Taky nevěřím že ceny prudce klesnou. Ale i kdyby furt to moc nepomůže pokud neklesne i jejich váha a objem

Odpovědět  |   | 
Hlína  |  03. 04. 2012 15:39  |  [85.160.44.xxx]

Přesně to jsem chtěl říct. Cena je celkem irelevantní v momentě, kdy mají akumulátory danou kapacitu vzhledem k hmotnosti a objemu a takovou dobu nabíjení. Zrovna dneska k tomu vyšel pěkný článek tady: http://www.autoforum.cz/bleskovky/budou-elektromo... ... Tenhle problém trvá už století a je úplně jedno, jak budou akumulátory drahé, problémy z hlediska využitelnosti to neřeší.

Odpovědět  |   | 
V0174  |  03. 04. 2012 16:57

Já bych si například takový elektromobil hnedle koupil, pokud by stál jako základní benzínové auto - kolem 200 000 Kč. Proč zbytečně utrácet za benzín v malém autě na dojíždění do práce a supermarketu? Se současnými cenami se to ale nevyplatí. Snad nikdo netvrdí, že je elektromobil vhodnější na přepravu rodiny na dovolenou do Alp.

Odpovědět  |   | 
Zdenek  |  04. 04. 2012 22:22  |  [83.240.49.xxx]

Souhlasím. Do práce to mám 10 km, v garáži mám elektriku, takže žádný problém. Chápu že každý nemá garáž, a do práce to může mít podstatně dál.
- Proč by nemohl být výběr mezi baterií na dojezd cca 60 km a na dojezd cca 150 km? Samozřejmě za různou cenu.
- Volvo zveřejnilo projekt na elektromobil, který má pomocný spalovací motor s alternátorem. Dokážu si představit, že do práce bych jezdil jen na elektriku a na delší jízdy by se po xx km přidal spalovací motor na výrobu elektřiny. Už vidím ty záporné reakce na účinnost přeměny energie. Jenomže, pokud máme pohon na kola spalovacím motorem, musí tento motor mít takový výkon, jaký potřebujeme jen dejme tomu po dobu 5% jízdy. V ostatním čase je výkon motoru nevyužitý. Proto by pomocný spalovací motor by mohl mít podstatně menší výkon, mohl být menší a lehčí. Na oněch zmíněných 5% jízdy by bylo možné využít akumulovanou energii v baterii.
K původnímu tématu. Zajímalo by mne, jestli cena akumulátorů je vysoká proto, že jsou vysoké výrobní náklady, nebo jestli je to cenová politika výrobců.

Odpovědět  |   | 
exd  |  10. 04. 2012 11:32  |  [90.176.70.xxx]

uzinost pri motoru s alternatorema pohonem elektromotoru je prave vyssi. Takto napr funguji lokomotivy. Motor muze bezet porad v idealnich otackach

Odpovědět  |   | 
Rattus rattus  |  03. 04. 2012 13:59

Klesne akorát něčí pe**s

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu: