Volkswagen Caddy prošel modernizací a downsizingem

Představovat nějak rozáshle malou dodávku Volkswagen Caddy asi nemusíme. Nyní tento oblíbený model prošel poměrně rozsáhlou modernizací, která se dotkla nejen designu exteriéru a interiéru, ale i motorů pod kapotou, kam se nastěhovaly výhradně přeplňované jednotky TSI a TDI.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vedle klasické základní pracovní verze s černými nárazníky můžete mít i vyzdobenou stylovou osobní verzi. Existují i různé varianty úložného prostoru

Minulé generace se prodalo 1,5 milionu, automobilka chce na tento úspěch navázat. 

Testy | Ojetiny | Srovnávací testy | Ford | Volkswagen | Opel | Ford Mondeo | Volkswagen Passat

Srovnání ojetin za 300 000 Kč: Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat

Z novinek se objevují bezpečnostní systémy, které známe z Golfů, Octavií a Passatů. VW Caddy tak může mít třeba multikolizní brzdu, systém nouzového brzdění a dokonce i adaptivní tempomat, který pro vozy s manuálem funguje v rozmezí 30 — 160 km/h, ve verzi s automatem dokonce umí sám zcela zastavit vozidlo a opět ho rozjet.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Základní ergonomické rozvržení je pro všechny verze výbavy stejné

Pod kapotou se objevuje tříválec 1.0 TSI o výkonu 75 kW (102 k), který je dokonce výkonnější než čtyřválcová jednotka 1.2 TSI (62 kW / 84 k). Vrchol nabídky benzínových motorů tvoří jednotka 1.4 TSI o výkonu 92 kW (125 k). Motor 1,4 l se bude prodávat i ve verzi TGI na zemní plyn CNG. Tato verze se spotřebou 4,1 kg/100 km nahradí atmosférický dvoulitr na CNG ze starší generace.

Největší zájem bude asi o čtyři naftové verze. Pod kapotou je vždycky jednotka 2.0 TDI o různých stupních naladění od 55 kW (75 k) do 110 kW (150 k). Spotřeba základní verze BlueMotion je pod 4 litry nafty na 100 km. Většinu motorů lze kombinovat i s automatickou převodovkou DSG.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 11 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků