Volkswagen Caddy Edition 35: Jubilant pro výstavu v Hannoveru

Volkswagen Caddy patří ke stálicím segmentu lehkých užitkových automobilů, nicméně přestože se jedná o automobil evropské značky, výroba první generace se rozběhla v roce 1979 v Pensylvánii. Tehdy šlo o vůz na základech prvního Golfu, který se v Evropě objevil až o tři roky později. Pokud se tedy bavíme čistě o evropských specifikacích, bude mít Caddy v příštím roce „odkrouceno“ už pětatřicet let, a to si zaslouží malou oslavu.

Aktuální čtvrtá generace se už nějaký ten pátek vyrábí a není tajemstvím, že kdyby Škoda Auto na poslední chvíli, patrně kvůli emisnímu skandálu Volkswagenu, nezatrhla výrobu druhé generace Roomsteru, šlo by v podstatě o Caddyho dvojče. Už příští měsíc proběhne v Hannoveru výstava užitkových automobilů, na které bude k vidění také nová generace Crafteru, a mimo to také Caddy v edici příznačně označené 35. Nepůjde o nic převratného, díky designovým odlišnostem se ale jedná o relativně pohledný „užitkáč“.

Tajné | Zajímavosti | Škoda | Užitková auta | Paparazzi | Škoda Roomster

Zrušená Škoda Roomster nové generace vyfocena přímo v továrně

Jak vůz vypadá, vidíte na snímcích. Prim hraje kontrastní kombinace barev v čele s černou střechou, litá 17“ kola a černé kryty vnějších zpětných zrcátek. Vůz není přehnaně vyzývavý a na speciální edici jinak upozorňuje pouze decentními nálepkami na bocích karoserie. Uvnitř pak najdeme například kožené čalounění s kontrastním prošíváním, multifunkční volant, diodové osvětlení a u verzí s převodovkou DSG také páčky pro řazení pod volantem.

Volkswagen bude Caddy Edition 35 nabízet v osobní i skříňové verzi a existuje celkem třináct kombinací motorů a převodovek. Nechybí ani dvě verze s pohonem všech kol (2.0 TDI/90 kW s manuální převodovkou, 2.0 TDI/110 kW s převodovkou DSG) nebo čtrnáctistovka TGI spalující benzin i zemní plyn.

Palivo | Ženeva 2016 | Volkswagen | Premiéry | Užitková auta

Volkswagen Caddy nabídne kombinaci DSG/CNG

Edice je založená na výbavě Comfortline (prostřední linie) a od listopadu ji bude možné objednávat. Nejlevnější skříňová verze má pod kapotou dvanáctistovku TSI o výkonu 62 kW a stojí 18.750 eur (asi 506.000 Kč bez DPH), nejlevnější osobní verzi pohání tříválec 1.0 TSI se 75 kilowatty za cenu 22.455 eur (asi 606.000 Kč bez DPH). První vozy budou dodány v únoru příštího roku, k dispozici budou pouze s krátkým rozvorem náprav.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků