Volkswagen Caddy 2011: velký facelift je zde

VW Caddy je primárně užitkovým modelem, často ale plní úlohu rodinného automobilu. Pojďme se podívat na jeho faceliftované provedení.

Divize užitkových vozů v rámci značky Volkswagen právě představila inovované provedení lehkého skříňového modelu s tradičním jménem Caddy a možností rozšířených vlastností osobní přepravy. Volkswagen sice vůz prezentuje jako zcela novou generaci Caddy, ale není to pravda, jde pouze o rozsáhlejší facelift dosavadního provedení. Ten doplňuje vzhled vozu o charakteristické rysy současných Volkswagenů a inovuje jeho techniku. A právě na tu se hned můžeme podívat.

Novinka se bude dodávat především se čtveřicí vznětových motorů, přičemž dva z nich využívají soustavy BlueMotion. Tyto jednotky CR zaměřené na minimalizaci spotřeby dávají v případě motoru 1,6 TDI výkon 75 a 102 koní (55, resp. 75 kW) a jsou doplněny soustavou start/stop a regenerativním bržděním. K dispozici však budou, zejména k provozu i mimo město, též konveční common raily 2,0 TDI s výkony 110 a 140 koní (81, 103 kW). Všem je však společné použití filtru pevných částic

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jednotka 1,6 TDI s výkonem 102 koní může být kombinována se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem všech kol, zatímco nevýkonnější 2,0 TDI 140 koní se bude muset spokojit s šestistupňovým ústrojím DSG. Podrobnosti k provozním vlastnostem byly dosud zveřejněny pouze právé pro tyto dva motory. Caddy 1,6 TDI 102 koní gtak vykazuje průměrnou spotřebu 4,9 l/100 km, nejvýkonnější „turbodiesel“ 2,0 TDI si pak řekne o 6,6 l/100 km.

K dispozici pro Caddy ale budou i dvě zážehové jednotky, ale s ohledem na typické využití vozu zřejmě příliš frekventovanými nebudou. Půjde o čtyřválec 1,2 TSI dodávaný ve výkonových verzích 86 a 105 koní (63 a 77 kW). Zde máme pro změnu k dispozici podrobnější data pouze pro výkonnější verzi se 77 kW resp. 105 koňmi. Zde má údaj průměrné spotřeby paliva podobu 6,6 litru na 100 kilometrů u skříňového provedení Caddy. V porovnání s předchozím modelem se srovnatelným výkonem byla papírová spotřeba paliva snížena o 1,6 litru na 100 kilometrů, resp. o 21 %.

Caddy navíc nabídne i sedmou pohonnou jednotiku - variantu 2,0 Eco Fuel o výkonu 80 kW/109 k na stlačený zemní plyn (CNG), která je zcela totožná s tou dodávanou pro dosavadní provedení vozu.

Všechny vozy Volkswagen Caddy budou vybaveny stabilizačním systémem ESP, světly pro denní svícení a asistentem pro rozjezd do kopce. Novinka se bude dodávat v několika uzavřených karosářských verzích a ve výbavových stupních Starline, Trendline a Comfortline, k mání bude též „cestovatelské“ provedení Tramper.

Všechny varianty se budou vůbec poprvé vyznačovat vyjímatelnou druhou řadou sedadel. Prostor pro náklad činí po jejím vyjmutí 3 030 litrů, verze Caddy Maxi s prodlouženým rozvorem pak pohltí až 3 880 litrů nejrozmanitějšího nákladu.

V Německu se tyto vozy začnou prodávat během září za ceny od 14 205 eur (cca 365 tisíc Kč), další trhy mají následovat v zápětí. Na ten český se inovovaný Caddy dostane v říjnu, české ceny budou upřesněny později.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Inovovaný Volkswagen Caddy pro rok 2011
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2000
Stav: 156 244 km
Cena: 25 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků