Volkswagen Caddy 2011: velký facelift je zde

VW Caddy je primárně užitkovým modelem, často ale plní úlohu rodinného automobilu. Pojďme se podívat na jeho faceliftované provedení.

Divize užitkových vozů v rámci značky Volkswagen právě představila inovované provedení lehkého skříňového modelu s tradičním jménem Caddy a možností rozšířených vlastností osobní přepravy. Volkswagen sice vůz prezentuje jako zcela novou generaci Caddy, ale není to pravda, jde pouze o rozsáhlejší facelift dosavadního provedení. Ten doplňuje vzhled vozu o charakteristické rysy současných Volkswagenů a inovuje jeho techniku. A právě na tu se hned můžeme podívat.

Novinka se bude dodávat především se čtveřicí vznětových motorů, přičemž dva z nich využívají soustavy BlueMotion. Tyto jednotky CR zaměřené na minimalizaci spotřeby dávají v případě motoru 1,6 TDI výkon 75 a 102 koní (55, resp. 75 kW) a jsou doplněny soustavou start/stop a regenerativním bržděním. K dispozici však budou, zejména k provozu i mimo město, též konveční common raily 2,0 TDI s výkony 110 a 140 koní (81, 103 kW). Všem je však společné použití filtru pevných částic

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jednotka 1,6 TDI s výkonem 102 koní může být kombinována se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem všech kol, zatímco nevýkonnější 2,0 TDI 140 koní se bude muset spokojit s šestistupňovým ústrojím DSG. Podrobnosti k provozním vlastnostem byly dosud zveřejněny pouze právé pro tyto dva motory. Caddy 1,6 TDI 102 koní gtak vykazuje průměrnou spotřebu 4,9 l/100 km, nejvýkonnější „turbodiesel“ 2,0 TDI si pak řekne o 6,6 l/100 km.

K dispozici pro Caddy ale budou i dvě zážehové jednotky, ale s ohledem na typické využití vozu zřejmě příliš frekventovanými nebudou. Půjde o čtyřválec 1,2 TSI dodávaný ve výkonových verzích 86 a 105 koní (63 a 77 kW). Zde máme pro změnu k dispozici podrobnější data pouze pro výkonnější verzi se 77 kW resp. 105 koňmi. Zde má údaj průměrné spotřeby paliva podobu 6,6 litru na 100 kilometrů u skříňového provedení Caddy. V porovnání s předchozím modelem se srovnatelným výkonem byla papírová spotřeba paliva snížena o 1,6 litru na 100 kilometrů, resp. o 21 %.

Caddy navíc nabídne i sedmou pohonnou jednotiku - variantu 2,0 Eco Fuel o výkonu 80 kW/109 k na stlačený zemní plyn (CNG), která je zcela totožná s tou dodávanou pro dosavadní provedení vozu.

Všechny vozy Volkswagen Caddy budou vybaveny stabilizačním systémem ESP, světly pro denní svícení a asistentem pro rozjezd do kopce. Novinka se bude dodávat v několika uzavřených karosářských verzích a ve výbavových stupních Starline, Trendline a Comfortline, k mání bude též „cestovatelské“ provedení Tramper.

Všechny varianty se budou vůbec poprvé vyznačovat vyjímatelnou druhou řadou sedadel. Prostor pro náklad činí po jejím vyjmutí 3 030 litrů, verze Caddy Maxi s prodlouženým rozvorem pak pohltí až 3 880 litrů nejrozmanitějšího nákladu.

V Německu se tyto vozy začnou prodávat během září za ceny od 14 205 eur (cca 365 tisíc Kč), další trhy mají následovat v zápětí. Na ten český se inovovaný Caddy dostane v říjnu, české ceny budou upřesněny později.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Inovovaný Volkswagen Caddy pro rok 2011
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků