Volkswagen by mohl kompletně převzít Porsche už letos

Německá automobilka Volkswagen by mohla ještě v letošním roce kompletně převzít výrobce sportovních vozů Porsche. Informoval o tom německý časopis Der Spiegel. Volkswagen již v Porsche vlastní podíl 49,9 procenta. Zbývajících 50,1 procenta by podle listu mohl získat za 3,9 miliardy eur (téměř 100 miliard korun).
 
Fúze společností Volkswagen a Porsche se měla původně uskutečnit již v loňském roce. Volkswagen však v září ohlásil její odložení kvůli nevyřešeným právním otázkám a vyšetřování bývalých nejvyšších manažerů Porsche.

Mluvčí automobilky Volkswagen se podle agentury AFP k informacím listu Der Spiegel odmítl vyjádřit. „V zásadě ale máme za cíl tuto transakci co nejrychleji dokončit,“ řekl.

Jednou z překážek pro dokončení transakce je skutečnost, že bude teprve od konce roku 2014 osvobozena od daně přesahující miliardu eur. Finanční odborníci však podle listu našli způsob, jak daň již nyní výrazně snížit, napsala agentura DPA.

Doplňková smlouva má navíc údajně zajistit splnění požadavku šéfa závodní rady Porsche Uweho Hücka, aby si automobilka v rámci koncernu Volkswagen zachovala značnou nezávislost a mohla sama rozhodovat o investicích a modelech.

Zdroj: E15.cz
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků