Volkswagen BlueMotion: Polo, Golf a Passat naráz

20 komentářů

Zelí
4. září • 9:29

Klasický VW marketingový přístup. Jenom suché oznámení. Přitom snížení spotřeby u pola je 21% a to je obrovský, obrovský rozdíl. To by si zasloužilo masivnější reklamu.
Druhá věc je, že třílitrová hranice je na dohled.(Nicméně opět se vrátím ke starému motoru TDI 81kw, který jsem ojezdil z 0km do 240 tisíc a když jsem ho vezl na prodej byla tam dlouhodobá průměrná spotřeba 3,4 l/100km, s tím, že s ním jezdila jenom žena a víceméně jen po městě. A přitom byl motor od 3000km načipovaný na 130kw. Jak se zpívá .. nikdy se nevrátí pohádka mládí....)

Handy
4. září • 11:15

jestli jste měl auto načipované tak se nedivím spotřebě 3,4l/100km(real.5l)
,po čipu se totíž musí překalibrovat pal.PC protože ukazuje automaticky menší spotřebu!
Mám ten motor.

Zelí
4. září • 19:58

Ano, to souhlasí. Spotřeba byla po čipu proti palubáku vyšší o 0,5-0,7 litru při běžné jízdě, kdy je spotřeba kolem 6 litrů. Při malých spotřebách se rozdíl zmenšuje ( vstřikují se menší dávky). Možná je tam lineární závislost, nezkoumal jsem. Nicméně pokud tam bylo 3,4 pak reál byl do 4 litrů, což je na městký provoz se čtyřapůl metrovým autem solidní spotřeba. U tohoto motoru je právě fantastická dolní hranice spotřeby. U následného PD byl spodní limit o 1-1,2 litrů vyšší.

homer
5. září • 23:30

Neke! 4 litry po městě - takže logicky max.3 kombinovanej ale pravda jenom 150kW. Pošli to těm diletantům co zplodili blue-motion nebo hybrid a si za vodou...

Zelí
6. září • 15:27

Ono to není tak nepochopitelné. Tam nebyl předvstřik, aby to mělo měkčí chod a povstřik, aby šlo nějaké palivo na dohořívání. A je to. Komfort a zelená výmalba mozku není zadarmo.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
homer
8. září • 10:53

Normálně se přiznej že ses splet a neobhajuj nesmysly jak jezdíš MĚSTO za čtyři notabene po čipu.

petr
4. září • 9:58

Spotřeba udávaná výrobcem je ve většině případů jen zbožné přání a navíc PP některých aut dokážou pěkně kecat, docela brutálně dokázal kecat např. u Škody Roomster 1.4 TDI kdy PP ukazoval spotřebu o 2,7 litru nižší než byla reálná :-Ohttp://www.tipcar.cz/test-spotreby--skoda-roomster-1.4-tdi-2149.html

Kuga
4. září • 10:16

Spotreby udavane v papieroch su fakt kecy!
VW Bora TDI Tiptronic, Passat TDI, Tiguan TSI, TDI... a dalsie - VSADE jazdim o 1-1,5 litra menej, ako je udavana spotreba!
Zvacsa to je tak (ROVNAKO U KAMARATOV), ze papierova kombinovana spotreba je spotreba ktoru dosahujeme v meste.

Radek
4. září • 10:34

Spotřeba je dana jen tim, kolik řidič využívá výkonu a také účinností motoru. Pochybuju, že se VW povedlo nějak dramaticky zvýšit účinnost, takže úspora je jen marketingový blábol (v tom jsou ale u VW mistři, když deset let dokázali používat PD a přesvědčit lidi, aby ten kouřogenerátor kupovali). Pokud člověk pojede s lehkou nohou, v každým kopci vyřadí a nebude jezdit rychle (odpor roste s kvadrátem rychlosti), tak bude mít taky mnohem nižší spotřebu. Ještě by se mohly dát pneu z babety, vyhodit rezervu, zmenšit nádrž, zakázat vozit jakýkoliv náklad včetně manželky a je zde další úspora 10% :-D

Lojza
4. září • 10:47

Blábol je to, co tu tvrdíš ty. Moderní motory mají z kopce při zařazeném rychlostním stupni aktuální spotřebu 0 až 0,1 litru, při neutrálu 0,8 - cca 2 litry. Takže vyřazovat z kopce je blbost, auto sice dojede dál, ale finální spotřeba je vyšší. A pro takové neznalosti pak řidiči jezdí nesprávným stylem a diví se, že jim auto moc žere. A osočují z toho automobilky. I s Mondeem 2.0 TDCI se dokážu při plynulé jízdě mimo obec dostat na úroveň 2-2,5 litrů

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr1968
5. září • 14:05

To je mýtus .Spotřeba je nižší při vyřazování rychlosti.Ale není to bezpečné.

Radek Ondrášík
4. září • 11:15

To neni tak jednoduche od boku rici, co je lepsi. Kdyz pojedete se zarazenym stupnem tak budete mit treba 500 metru z kopce 0 l spotrebu, ale pak budete muset drive pridat plyn. Kdyz pojedete bez zarazeneho stupne, pak je sice spotreba cca 1,5 l, ale zase dojedete bez nutnosti davat plyn ne 500 metru, ale treba 700-800-1000 metru. takze ve finale muze byt jizda s nezarazenym kvaltem uspornejsi. Nelze jednoznacne pausalizovat.

ethan
4. září • 15:10

prudší kopec => zařazený kvalt
mírný kopec (s kvaltem to zpomaluje) => neutrál
mírný kopec (s kvaltem to má nižší otáčky než volnoběžné) => neutrál

dtsmaniac
4. září • 13:52

Pravdu dí, když jedu economy run, tak využívám neutrál hojně právě z onoho důvodu (ztráta energie bžděním motoru).

Radek Ondrášík
4. září • 14:23

+ je treba dodat, ze na ten volnobeh neni spotreba 1,5 l na 100 km, ale 1,5 l za hodinu +- autobus

Radek Ondrášík
4. září • 10:22

No par jedincu problem neresi. Jinak vypocet prumerne spotreby slouzi k tomu, aby spotreba vypadala mensi, nez je realna. Pod udavanou kombinovanou spotrebou jezdi jen okolo 17% ridicu (pruzkumy). Z toho duvodu napr. dochazi uz v USA ke zmene vypoctu kombinovane spotreby a EU to bude nasledovat.Takze par exotu na tom nic nemeni. A povetsinou pod kombinovanou spotrebou jezdi typicke brzdy provozu.

gewehr
4. září • 11:08

Heh, ja sa asi pozriem kvoli tomuto clanku na to, aku ma papierovu spotrebu ten moj vehikel, nech viem do ktorej skupiny patrim.:-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
4. září • 11:16

No ja mam vzdy spotrebu vyssi. Neumim si predstavit, co za hnupa musi sedet za volantem, ze ma spotrebu nizsi, nez udavanou. To nemuze byt ani chlap chlubit se tim, ze ma nizkou spotrebu.

ABC
4. září • 21:07

Při čem všem se člověk dokáže cítit jako chlap. zírám :-D

Zelí
4. září • 20:00

Vcelku souhlasím. Momentálně trápím PD 125kw a tam jsem pořád cca 1 litr nad udávanou spotřebou.

Doporučujeme

Články odjinud