Volkswagen BlueMotion: Polo, Golf a Passat naráz

Letošní expozice Volkswagenu na autosalonu ve Frankfurtu se ponese ve znamení úspornosti. Svědčí o tom hned tři takové novinky.

Řada BlueMotion od Volkswagenu se stala v segmentu úsporných vozidel jasným synonymem pro modely s „pohádkovou“ spotřebou, která jistě potěší každého, kdo rád ušetří na pohonných hmotách. Tato řada se přitom stala už jakýmsi standardem při odhalování nových modelů, nejprve zde máme základní model a hned krátce poté vypouští automobilka i předprodukční verzi této úsporné varianty. Tři nové modely, s nimiž se VW již brzy představí na domácí půdě, nejsou ani tak úplně nové a zajisté vám nevyrazí dech, poprvé ale budeme moci shlédnout modely Polo a Golf BlueMotion v sériové podobě a podíváme se i na to, jak se inženýrům z Wolfsburgu podařilo docílit vyšší úspornost u Passatu. Pojďme ale po pořádku.

Nejmenší z úsporné řady je vybaven 1,2 litrovým turbodieselem s výkonem 55 kW/75 koní a kombinovanou spotřebou 3,3 l/100 km, na jeden kilometr pak vyprodukuje „modré“ Polo 87 gramů emisí CO2. V porovnání se standardní verzí vybavenou tím samým agregátem byl zaznamenán dvacetiprocentní pokles emisí a snížení kombinované spotřeby o znatelných 0,9 l/100 km. Až do roku 2010 však bude Polo BlueMotion i nadále k dispozici s dieselovou jedna-šestkou a pak jej v nabídkách definitivně nahradí zmíněná motorizace.
Větší z rodiny úsporných, model Golf, zůstává věrný 1,6 litrovému TDI, jenž disponuje výkonem 66 kW/90 koní a pochlubit se může spotřebou 3,8 l/100 km. Oproti běžné verzi jsou zde taky celkem znatelné rozdíly v hospodárnosti, avšak nutnými technickými zásahy neutrpěly příliš ani jízdní vlastnosti. Pro rozběh z nuly na stovku postačí úspornému Golfu 11,3 sekundy a za vhodných povětrnostních podmínek se řidiči jistě podaří i dosáhnout maximální rychlosti 190 km/h.
Poslední z nových v řadě BlueMotion je Passat, jenž využije 77 kW/105 koní, pocházejících z 1,6 litrového turbodieslu TDI. Oproti předchozí BlueMotion verzi je zde zlepšení kombinované spotřeby o 0,5 l/100 km, takže nyní tomuto vozu postačí na 100 km v kombinovaném provozu průměrně 4,4 litry nafty. Samozřejmě nejde o žádného atleta, z klidu na 100 km/h bude potřebovat 12,5 sekundy, zatímco maximální rychlost činí 193 km/h.
Všechny nové modely z této řady disponují standardními systémy, jež jsou v současnosti hojně využívány automobilovými výrobci pro velice žádané snížení spotřeby a to nejedenkrát i na úkor jízdních vlastností. Seznam technických úprav obsahuje technologii regenerativního brzdění, odlehčených kol, aerodynamické doplňky, systém Start/Stop a v neposlední řadě i pneumatiky s nižším valivým odporem. Kdo dhce od svého modelu výrazně nižší spotřebu, nesmí očekávat, že jeho auto bude vynikat v dynamice. Daň za nižší spotřebu je línější chod a upravené převody, nicméně, pro toho, kdo je ochoten tyto neduhy „překousnout“ a dynamické auto nepotřebuje, může být toto vcelku dobrá volba i když třeba počítat s vyšší pořizovací cenou.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
VW Polo, Golf a Passat BlueMotion
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků