Volkswagen Beetle v prvním ladění VWvortex

Třetí generace volks wagenu „brouk“, která ale již zdaleka není ničím „lidovým“, přináší první tuning. Ve stylu Porsche 911...

Kompaktní Volkswagen Beetle třetí generace se veřejnosti představil teprve nedávno a české publikum se s ním mohlo dopodrobna seznámit na nedávném brněnském Autosalonu 2011, ale již nyní vám můžeme nabídnout první ladičský projekt, který z tohoto „brouka“ vychází. S ohledem na pověst tohoto kultovního stroje se můžeme v následujících týdnech těšit na hotovou smršť individuálních staveb odvozených od modelu, který se začne oficiálně prodávat až v srpnu. Pokud „nemůžete dospat“, podpoříme vaše chutě tímto „malým Porsche“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nese jméno 2012 Beetle RS Stage 1 a vzniklo v dílnách Volkswagenu oddané společnosti VWvortex na základě vozu z předprodukční série poskytnutého Volkswagenem. Díky tomu stroj postrádá jakékoli výrobní štítky či značky a pánové z VWvortexu mohli nechat naplno propuknout své fantazii, která „brouka“ nakonec přibližuje vozům Porsche (řeč je zejména o modelu Porsche 911 GT3 RS), s nimiž toho měl původní VW Type 1 tolik společného.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A začněme u kol, jež přeci „dělají auto“. Firma VWvortex tohoto „brouka“ opatřila sadou dvacetipalcových litých ráfků VMR710. Lakovány jsou jasně oranžovou barvou a vpředu i vzadu obouvají pneumatiky Continental ExtremeContact DW o rozměru 245/35 ZR20. Za nimi se nacházejí brzdy Brembo Stage II s odvrtávanými kotouči a čtyřpístkovými hliníkovými třmeny. Na žádné extrémní modifikace karoserie se netěšte, zatím se omezují na oranžovou grafiku ve spodní části dveří a broušené logo 3M Titanium na zádi. Nad ním se pak nachází křidélko, vyvedené opět ve stylu Porsche 911 GT3 RS.

Pánové z firmy VWvortex slibují, že po náběhu sériové výroby třetí generace Volkswagenu Beetle promptně přispěchají s dalšími sadami úprav včetně diferenciálu s aktivním dělením točivého momentu mezi obě přední kola, přeplňování či výfukového traktu.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek


 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků