Volkswagen Beetle: slavný „brouk“ v USA slaví své 65. narozeniny

Americké oddělení automobilky Volkswagen si v těchto dnech připomíná 65. výročí chvíle, kdy byl v USA z lodi vyložen první Beetle.

Volkswagen Type 1, pro který se záhy vžilo označení Beetle nebo brouk, se na veřejnosti vůbec poprvé objevil již 15. února roku 1936, ovšem jeho slavná historie se začala psát až po skončení druhé světové války. Jde o jedno z nejslavnějších aut světových automobilových dějin a rekordmana v počtu vyrobených kusů. Svůj podíl na mezinárodním úspěchu měla i expanze do USA, kde se dosud prodalo přes 5,5 mil. vozů tohoto typu ve třech generacích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Beetle: setkání generací

Vůbec první Volkswagen Type 1 dovezl do USA v lednu roku 1949 nizozemský podnikatel a první autorizovaný dealer Volkswagenu Ben Pon Sr. „Brouk“ byl pro americké zákazníky vozem zcela nevšedního střihu, přesto si jej celkem záhy oblíbili, takže už v polovině padesátých let odebrali vůz s pořadovým číslem 35 000, přičemž v roce 1960 už statistiky zapsaly takřka 300 000 prodaných aut.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Původní "brouk" zůstává dodnes pojmem

Odbyt těchto levných a hospodárných vozů dále rostl a v roce 1968 jich bylo v USA domestikováno 423 008. Aktuální, třetí generace Volkswagenu Beetle byla americkým zákazníkům představena v roce 2011 a v průběhu roku 2013 tam bylo prodáno více než 43 000 vozů této modelové řady.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 5 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků