Volkswagen Beetle si zajel nový rychlostní rekord

Volkswagen Beetle se na solných pláních Bonneville v Utahu během akce World of Speed rozjel na rychlost 328,195 km/h a podle mateřské automobilky je tak nejrychlejším zástupcem své modelové řady.

Pro dosažení rychlostního rekordu nebyl přitom postaven žádný speciál, který pouze svou siluetou připomíná aktuální Beetle, ale byl upraven sériový automobil. Výsledkem všech provedených změn se pak stal Volkswagen Beetle LSR (Land Speed Record).

Karoserie tohoto rekordního vozu se od sériového provedení odlišuje prakticky jen novou spodní hranou předního nárazníku, novými bočními okny a spoilerem na víku zavazadlového prostoru. K dalším viditelným úpravám patří nová kola s pneumatikami pro jízdu po solných pláních, snížená světlá výška a dvojice padáků na zádi.

Zajímavosti | Kupé | Kabriolety | Volkswagen

Modernizace se dočkal i Volkswagen Beetle. Za pár let ale asi skončí

Interiér byl upraven podobně jako závodních automobilů pro rallye nebo okruhy. Vše co není potřebné k jízdě, z něj zmizelo a nastěhovala se sem ochranná klec, anatomické sedadlo s pětibodovými bezpečnostními pásy a hasící systém.

Zajímavosti | Fascinace | Motocykly | Sport

Triumph útočí v Bonneville na absolutní rychlostní rekord motocyklů

Nejzásadnější změny se odehrály v motorovém prostoru. Benzinový čtyřválec 2.0 TSI, který ve své sériové podobě nabízel 125 kW (170 k), byl totiž za pomoci nového turbodmychadla, pístu, ojnic, vačkových hřídelí a dalších komponentů naladěn na výkon 405 kW (550 k) a točivý moment 571 N.m. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků