Volkswagen Beetle si zajel nový rychlostní rekord

Volkswagen Beetle se na solných pláních Bonneville v Utahu během akce World of Speed rozjel na rychlost 328,195 km/h a podle mateřské automobilky je tak nejrychlejším zástupcem své modelové řady.

Pro dosažení rychlostního rekordu nebyl přitom postaven žádný speciál, který pouze svou siluetou připomíná aktuální Beetle, ale byl upraven sériový automobil. Výsledkem všech provedených změn se pak stal Volkswagen Beetle LSR (Land Speed Record).

Karoserie tohoto rekordního vozu se od sériového provedení odlišuje prakticky jen novou spodní hranou předního nárazníku, novými bočními okny a spoilerem na víku zavazadlového prostoru. K dalším viditelným úpravám patří nová kola s pneumatikami pro jízdu po solných pláních, snížená světlá výška a dvojice padáků na zádi.

Zajímavosti | Volkswagen | Kupé | Kabriolety

Modernizace se dočkal i Volkswagen Beetle. Za pár let ale asi skončí

Interiér byl upraven podobně jako závodních automobilů pro rallye nebo okruhy. Vše co není potřebné k jízdě, z něj zmizelo a nastěhovala se sem ochranná klec, anatomické sedadlo s pětibodovými bezpečnostními pásy a hasící systém.

Zajímavosti | Fascinace | Sport | Motocykly

Triumph útočí v Bonneville na absolutní rychlostní rekord motocyklů

Nejzásadnější změny se odehrály v motorovém prostoru. Benzinový čtyřválec 2.0 TSI, který ve své sériové podobě nabízel 125 kW (170 k), byl totiž za pomoci nového turbodmychadla, pístu, ojnic, vačkových hřídelí a dalších komponentů naladěn na výkon 405 kW (550 k) a točivý moment 571 N.m. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 59 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků