Volkswagen Beetle se možná stane obětí snižování nákladů

Volkswagen má v plánu snížit náklady o masivních pět miliard eur ročně a jednou z cest je i zastavení výroby modelů, které nepřináší velké zisky. Například víme, že končí kupé-kabriolet Volkswagen Eos. V ohrožení je teď i třídveřový Volkswagen Polo a stylový Volkswagen Beetle.

Jenom ukončení výroby třídveřového Pola by Volkswagenu ušetřilo asi dvě stě milionů eur ročně, informuje německý Der Spiegel. Bez nástupce by mohl být i model Beetle, který nedokázal navázat na masovost svého ikonického předchůdce.

Zajímavosti | Život řidiče | Škoda | Byznys | BMW | Volkswagen | Renault | Honda | Peugeot | Suzuki | Nissan | Seat | Maybach

TOP 10 novodobých automobilových propadáků

Volkswagen Beetle si v roce 2013 našel jenom necelých 110 000 zákazníků, což je sice čtyřikrát víc než v případě modelu Scirocco, ale v porovnání s osmi sty tisíci Golfy je to pořád málo.

Stejná politika osekávání neúspěšných nebo prostě jen málo efektivních modelů by se měla dotknout všech značek koncernu Volkswagen, tedy i Seatu a Škody. V ohrožení je například i trojice miniaut Citigo, Up! a Mii.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků