Volkswagen Beetle Dune Concept podruhé. Tentokrát v Detroitu 2014

3 komentáře

Zelí
9. ledna • 9:29

VW brouk je spojovací můstek mezi VW a porsche. Je to vidět i na novém brouku. Podoba mezi novým broukem a všemi dnešními produkty porsche je evidentní. Je otázkou, jestli "centrální řízení vw" nezatáhne za brzdu, aby nelezli značce porsche do zelí.

milan.ko
9. ledna • 10:58

Hä? Ako si na toto prisiel?
Ono je druha vec, ze chrobak ma s Prosche vela spolocneho, ale to treba ist do historie :D Bol to prave Ferdinand Porsche, ktory na ziadost Hitlera vytvoril povodneho chrobaka a nasledne z jeho dizajnu cerpal pri dizajnovani svojich aut. Kedze aj novy chrobak aj nove porsche sa stale inspiruju dizajnom povodnych aut, je jednocnacne, ze podobnost takisto ostava.
Anyway, povodny chrobak je aj tak inspirovany aerodynamickymi Tatrami, takze vsetka cest Hansovi Ledwinkovi.

Fino
10. ledna • 19:55

Jenom malá oprava : koncepci aerodynamických vozů Tatra s vzduchem chlazeným motorem vzadu ve skutečnosti přivedl na svět nějaký pan E. Überlacker (konstruktér Tatry) a pan H. Ledwinka tento projekt pouze ze své pozice šéfkonstruktéra dozoroval.
Jinak bych dodal a upřesnil, že původní VW Brouk F. Porscheho se Tatrami jenom neinspiroval, ale doslova byl okopírován, včetně několika designérských partií typických právě proTatry vyráběné v období těsně před válkou. Tatra se v tomto období s VW soudila, ale až v 60. letech minulého století došlo k uznání tohoto "přehmatu" pana Porscheho a soudnímu vyrovnání ve výši 3 000 000 západních Marek.

Doporučujeme

Články odjinud