Volkswagen Atlas oficiálně. Je to největší a nejodvážnější VW z USA

Volkswagen konečně oficiálně ukázal svůj nový sedmimístný přírůstek. Model Atlas z Tennessee stojí na platformě MQB.

Premiéra vozu se měla uskutečnit až na blížícím se autosalonu v Los Angeles, Volkswagen ale nové SUV jménem Atlas nechtěl držet pod pokličkou tak dlouho. Oceňuji, že s tím nedělal zbytečné cavyky a nepouštěl každý den jiný detail karoserie. Vůz stojí na platformě MQB pro příčnou zástavbu motorů, je 5037 milimetrů dlouhý, 1979 milimetrů široký a 1767 milimetrů vysoký. Jde o největší Volkswagen uvedený ve Spojených státech.

Tajné | Volkswagen

Volkswagen Atlas v další upoutávce. S dieselem (zatím) nepočítejme

Je to pořádný kus auta. Zepředu vypadá jako kombinace evropského Tiguanu s Amarokem, má svalnaté blatníky a pro nejnovější Volkswageny typickou spodní linii oken se zalomením u posledního sloupku. Záď je ale naopak spíše americká – spousta chromu, dvě pořádné koncovky výfuku a obrovská světla. Spíše než design je ale důležitější něco jiného – nápis V6 odkazující na pohonnou jednotku.

Motorová paleta čítá pouze dva agregáty, přičemž ani jeden z nich není turbodiesel. Ten menší, čtyřválcový dvoulitr TSI o výkonu 178 kW, je dostupný pouze v kombinaci s předním pohonem a automatickou osmistupňovou převodovkou. Druhou možností je vidlicovo-řadový šestiválec 3,6 VR6 o výkonu 206 kW, které lze párovat s předním pohonem i čtyřkolkou 4Motion. Systém s mezinápravovou spojkou má nastavitelné režimy jako u Tiguanu, vždyť také Atlas v podstatě ani nic jiného není.

SUV | Volkswagen

Sedmimístné SUV Volkswagen má jméno. Bude to Atlas

Tři řady sedadel jsou v Americe výhodou, skoro by se až chtělo říci, že jde o německo-americkou interpretaci Škody Kodiaq. Ta je ale rozměrově menší.
Kokpit je přehledný, přístrojová deska se pyšní obrovským kapacitním displejem infotainmentu a digitálním přístrojovým štítem. Výbava zahrnuje dnes již obvyklé funkce MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto, vrcholné audio Fender má 12 reproduktorů a zesilovač o výkonu 480 W. Bezpečnostní výbava obsahuje například přednárazový systém, multikolizní brzdu, adaptivní tempomat, systém aktivního držení v jízdním pruhu nebo sledování slepého úhlu. Taktéž klasika i v měřítkách Evropy.

„Je to největší a nejodvážnější Volkswagen postavený ve Spojených státech, přináší osobitý design, pro který jsme známí, nyní také s prostorem pro sedm cestujících. Atlas představuje novou cestu Volkswagenu do srdce amerického trhu,“ řekl Hinrich J. Woebcken, generální ředitel americké divize Volkswagenu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 46 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků