Volkswagen Atlas oficiálně. Je to největší a nejodvážnější VW z USA

Volkswagen konečně oficiálně ukázal svůj nový sedmimístný přírůstek. Model Atlas z Tennessee stojí na platformě MQB.

Premiéra vozu se měla uskutečnit až na blížícím se autosalonu v Los Angeles, Volkswagen ale nové SUV jménem Atlas nechtěl držet pod pokličkou tak dlouho. Oceňuji, že s tím nedělal zbytečné cavyky a nepouštěl každý den jiný detail karoserie. Vůz stojí na platformě MQB pro příčnou zástavbu motorů, je 5037 milimetrů dlouhý, 1979 milimetrů široký a 1767 milimetrů vysoký. Jde o největší Volkswagen uvedený ve Spojených státech.

Tajné | Volkswagen

Volkswagen Atlas v další upoutávce. S dieselem (zatím) nepočítejme

Je to pořádný kus auta. Zepředu vypadá jako kombinace evropského Tiguanu s Amarokem, má svalnaté blatníky a pro nejnovější Volkswageny typickou spodní linii oken se zalomením u posledního sloupku. Záď je ale naopak spíše americká – spousta chromu, dvě pořádné koncovky výfuku a obrovská světla. Spíše než design je ale důležitější něco jiného – nápis V6 odkazující na pohonnou jednotku.

Motorová paleta čítá pouze dva agregáty, přičemž ani jeden z nich není turbodiesel. Ten menší, čtyřválcový dvoulitr TSI o výkonu 178 kW, je dostupný pouze v kombinaci s předním pohonem a automatickou osmistupňovou převodovkou. Druhou možností je vidlicovo-řadový šestiválec 3,6 VR6 o výkonu 206 kW, které lze párovat s předním pohonem i čtyřkolkou 4Motion. Systém s mezinápravovou spojkou má nastavitelné režimy jako u Tiguanu, vždyť také Atlas v podstatě ani nic jiného není.

SUV | Volkswagen

Sedmimístné SUV Volkswagen má jméno. Bude to Atlas

Tři řady sedadel jsou v Americe výhodou, skoro by se až chtělo říci, že jde o německo-americkou interpretaci Škody Kodiaq. Ta je ale rozměrově menší.
Kokpit je přehledný, přístrojová deska se pyšní obrovským kapacitním displejem infotainmentu a digitálním přístrojovým štítem. Výbava zahrnuje dnes již obvyklé funkce MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto, vrcholné audio Fender má 12 reproduktorů a zesilovač o výkonu 480 W. Bezpečnostní výbava obsahuje například přednárazový systém, multikolizní brzdu, adaptivní tempomat, systém aktivního držení v jízdním pruhu nebo sledování slepého úhlu. Taktéž klasika i v měřítkách Evropy.

„Je to největší a nejodvážnější Volkswagen postavený ve Spojených státech, přináší osobitý design, pro který jsme známí, nyní také s prostorem pro sedm cestujících. Atlas představuje novou cestu Volkswagenu do srdce amerického trhu,“ řekl Hinrich J. Woebcken, generální ředitel americké divize Volkswagenu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.595
Rok výroby: 2009
Stav: 94 256 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.598
Rok výroby: 2014
Stav: 143 020 km
Cena: 269 000 Kč
Volkswagen Golf 1.896
Rok výroby: 2007
Stav: 124 316 km
Cena: 115 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek