Volkswagen Amarok Ultimate: První pick-up s bi-xenony představen

18 komentářů

Maro
20. března • 23:38

Proč má xenony a bez ostřikovače světel?

Antiautomat
12. června • 8:19

Pekne auto, ktoremu chyba vhodny motor.

Pepis
12. června • 14:09

A co by byl vhodný motor?

Antiautomat
12. června • 15:48

Vacsi objem a viac hrncov. Ak ste si zajazdili trebars Karavelu s dvaapollitrom tak asi viete. Dva litre je na toto auto malo a je jedno ci tam bude turbo jedno alebo tam ich bude desat.

pickozudovazu
12. června • 16:08

Moje první reakce na Multivan 2,0biTDI byla stejná.První svezení proti R5 128kW bylo zklamání. Teď už si to nemyslím, čtyřválec je tišší než R5. Při menší zátěži jezdí levněji než R5 ale naopak při velké má značnou žízeň. Jako každý pokus o downsizing. Plusem naopak je to, že ke kratšímu motoru bylo možné přidat sedmikvalt DSG, což s R5 nešlo.

Vana666
12. června • 14:02

A taky to má nějak divně řešené pohony 4x4. Redukce a závěrky jsou jen u připojovacího pohonu, fulltime je dobrý akorát na silnici... :-(

pickozudovazu
12. června • 16:03

To je nepochopení konstrukčního řešení. U kterého jiného pickupu máš na výběr klasickou terénní verzi a verzi víceméně silniční, kde redukce je nahrazena krátkou jedničkou u osmikvaltu? Toto řešení úspěšně funguje u 2.Gen touaregu, který ve verzi 4M taky nemá plnou terénní výbavu ale torsen a osmikvalt s krátkou 1 ji bez problémů plně nahradil. A kdo chce redukci a uzávěrky, má možnost objednat 4XM, kde to všecko je.

Vana666
12. června • 20:46

Opravdu jsem ty dvě konstrukční řešení doteď nepochopil. Nerozumím, proč v jednadvacátém století se dělají dvě varianty z nichž každá má citelné slabiny, když by mohli v pohodě dělat jedinou a prakticky bez kompromisů. Variantě s torsenem chybí redukce (byť souhlas, krátká jednička osmikvaltu ji nahradit může) a chybí jí i centrální závěrka. No a ta druhá "klasická" verze je zase odsouzená využívat 4x4 jen v místech kde to opravdu klouže. Takže třeba při tahání přívěsů na asfaltu pohon všech kol je prakticky nevyužitelný, nebo vlastně nefunguje všude kde se střídá dobrý a klouzavý povrch.Elegantní to má třeba LC. Středový diferenciál se závěrkou + redukce, tedy jediné řešení pokryje všechny možné podmínky od suchého asfaltu až po těžký terén. Tam se měli lidi od VW poučit a nevymýšlet kraviny

pickozudovazu
12. června • 21:28

LC ovšem není pickup. Řešení LC, které popisuješ, je zcela identické s 4XMotion u Touaregu. Pickupy takto neřeší nikdo, ani Toyota. S jedinou výjimkou: Amarok, který kromě klasické koncepce pickupu nabízí navíc právě tu silniční s torsenem a osmikvaltem. Pro 99,99% uživatelů je to optimum. Ti ostatní mají k dispozici klasickou koncepci.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
12. června • 22:25

Nejsem si jistý jestli touareg má torsenu taky doplněný řiditelnou závěrkou jako LC, ale budiž. V každém případě bych se u Amaroka těžko rozhodoval jestli vzít klasiku a být smutný že na silnici 4x4 nevyužiju skoro vůbec, nebo vzít torsena s vědomím že to bude horší v těžším terénu. Nejspíš bych ho právě kvůli tomu nechtěl vůbec.A taky netuším proč by nezbytně musely mít pickupy odlišný systém než auta bez korby. U současných pickupů vychází konstrukce z letité hostorie, ale Amarok je přece nové auto :-(

Tito
13. června • 8:43

Asi ti uniklo, že touareg má dvě verze pohonu. 4Motion se samosvorným torsenem a bez příčných mechanických uzávěrek a 4XMotion s centrálním diferenciálem s uzávěrkou, redukční převodovkou a příčnou mechanickou uzávěrkou.Zpět k pickupům: to je specifická kategorie pracovního nástroje, kubík dřeva z lesa v LC ani touaregu neodvezeš.

Vana666
13. června • 10:03

Ty dvě verze pohonu u touaregu mi neunikly, ale myslím že verze s centrálním difem a uzávěrkou se podle mě už nedělá a byla bez možnosti výběru nahrazena provedením s torsenem (ale můžu se mýlit, nesleduju to přesně)A k těm pickupům a kubíkům dřeva - furt tomu nerozumím proč by moderní pracovní auto muselo mít stále ten zastaralý (byť robustní) pohon a nemohlo dostat něco novějšího mnohem univerzálnějšího, co funguje stejně dobře v terénu i na silnici. Kubík dřeva sice v LC opravdu neodvezu, ale to je způsobené absencí korby a samotné provedení pohonu na to vliv nemá. Nebo myslíš že je to jinak ??

tito
13. června • 10:19

Dělá se stále jako výbava na přání. V první generaci to měly všechny touaregy standardně, objednat se navíc dala jen příčná uzávěra. Druhá generace má standardně torsen a na přání je 4XM.Koncepci pickupů neřeším, prostě to tak je, je to jednoduché, levné, robustní, ideál pro pracovní účely. Pokud bych vozil kobylu v přívěsu do kopce na pastvu, pak by mi pickup vyhovoval. Protože nevozím, nepotřebuju ho a neřeším jeho pohon.

Vana666
13. června • 10:33

S tou kobylou jsem na tom podobně takže ani mě pikapy moc nezajímají. Ale zajímají mě pohony a Amaroka holt pochopit nedokážu. Na jedné straně do toho nacpou "hitech" motor s několika vysavačema, a na druhé straně tak odfláknou 4x4. Nj, takový je svět.

Tito
13. června • 11:28

Tak on asi ten, kdo nebude jezdit v kamenolomu, po sopce nebo povrchovém uhelném dole, bude-li potřebovat pickup, koupí silniční verzi s torsenem, která na silnici bude OK a v terénu mu poslouží dostatečně dobře, pokud nepůjde o extrém. Torsen je samosvor, takže OK, redukci mu nahradí 1/8 a příčnou uzávěru mít může jako options. A v tom je tržní výhoda amarounu, ostatní pikapy jsou k mání jen v té primitivní verzi.

Vana666
13. června • 11:58

Torsen sice je samosvor, ale s omezeným účinkem. Ale budiž, s nápravovou závěrkou to už taky leccos projede

Tito
12. června • 12:09

Skvělé auto, které pro 99% klientely vhodný motor má.
Já bych sice rád v Amaroku, Multivanu, Sharanu a Passatu viděl rád naftový 5 nebo 6 válec 200+kW, ale vývoj na trhu říká, že se ho nedočkám a že si musíme zvykat na hodně natlakované čtyřválce se dvěma vysavači. Viz budoucí generace passatu...

st
20. června • 13:33

Ne vývoj trhu, ale byrokratická nařízení z Bruselu, která velí snižovat CO2. A také marketing tlačí na to, aby se papírově (myšleno v laboratoři) snižovala spotřeba. Takže se budeme ve většině aut rozloučit s víceválcovými, zvláště pak atmosfericky plněnými motory. Obávám se že těch 200 kw se brzy dočkáme u 3 válců....

Doporučujeme

Články odjinud