Volkswagen Amarok: produkční verze je tu

Automobilka Volkswagen představuje svůj velký pick-up Amarok, který se kupodivu příliš neliší od studie.

A na úvod si ujasněme jednu věc: jedná se skutečně o Amarok, nikoli Amorak, jak se dosud občas psalo. Každopádně jde o robustní čtyřdvéřový vůz s otevřenou ložnou plochou (později se objeví i dvoudvéřové provedení s delší plochou), plochými boky, moderní přídí s rozměrnou maskou a docela originálními zadními sdruženými světly.

V základním čtyřdvéřovém provedení Crew Cab uložíte na korbu 2,52 krychlových metrů nákladu, který může být maximálně 1 620 mm široký, 1 555 mm dlouhý  a jeho podlaha je ve výšce 525 mm nad zemí. Užitečná hmotnost dosahuje až 1 150 kg a za Amarokem bude možno tahat přívěsy s hmotností až 2 800 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Amarok stojí na odděleném rámovém podvozku, takže by nemělo jít o žádnou vyšňořenou městskou panenku, o čemž svědčí také alternativní instalace trvalého pohonu všech kol, nebo trvalého pohonu s možností přepínání na pohon zadních kol, méně nároční pak budou moci volit pouze náhon „na zadek“. Díky tomu podle Volkswagenu i plně vytížený Amarok zvládne „stoprocentní stoupání“, tedy 45 stupňový náklon. Soustava trvalého pohonu obou náprav disponuje diferenciálem Torsen a deleguje 60 % výkonu dozadu. Bez ohledu na zvolenou soustavu bude možno připlácet za uzávěrku diferenciálu zadní nápravy.

Zprvu bude Volkswagen Amarok dodáván s vznětovým čtyřválcem 2,0 TDI naladěným na výkon 163 koní (120 kW) a točivý moment až 400 Nm, přičemž v půli příštího roku přijde i slabší varianta o výkonu 122 koní (90 kW) a točivém momentu 340 Nm. V kombinaci s trvalým pohonem všech kol, šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením a slabším motorem má Amarok dosahovat průměrné spotřeby v kombinovaném provozu 7,6 l/100 km, výkonnější provedení v podobném uspořádání pak spotřebuje 7,8 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Základní varianta má postrádat elektrické ovládání oken, zámků a zrcátek, vyznačovat se bude nelakovanými částmi karosérie (přední nárazník a kryty klik a zrcátek), šestnáctipalcovými ocelovými ráfky nebo výškově stavitelnými předními sedadly. Středové provedení Trendline přidává lakované doplňky karosérie, rádio s CD, tempomat, mlhovky, lité ráfky a elektrické ovládání oken, zámků a zrcátek. Vrcholná verze Highline nabídku korunuje použitím chromovaných doplňků, sedmnáctipalcovými ráfky, automatické klimatizace nebo špičkové audiosoustavy.

Volkswagen Amarok se se bude vyrábět v továrně VW Pacheco v Buenos Aires a nejprve se objeví na jihoamerických trzích, Evropa na řadu přijde ve druhé půli příštího roku.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků