6
Fotogalerie

Volkswagen Amarok: produkční verze je tu

Automobilka Volkswagen představuje svůj velký pick-up Amarok, který se kupodivu příliš neliší od studie.

A na úvod si ujasněme jednu věc: jedná se skutečně o Amarok, nikoli Amorak, jak se dosud občas psalo. Každopádně jde o robustní čtyřdvéřový vůz s otevřenou ložnou plochou (později se objeví i dvoudvéřové provedení s delší plochou), plochými boky, moderní přídí s rozměrnou maskou a docela originálními zadními sdruženými světly.

V základním čtyřdvéřovém provedení Crew Cab uložíte na korbu 2,52 krychlových metrů nákladu, který může být maximálně 1 620 mm široký, 1 555 mm dlouhý  a jeho podlaha je ve výšce 525 mm nad zemí. Užitečná hmotnost dosahuje až 1 150 kg a za Amarokem bude možno tahat přívěsy s hmotností až 2 800 kg.

Volkswagen Amorak 04.jpg Volkswagen Amorak 05.jpg Volkswagen Amorak 06.jpg
 
Amarok stojí na odděleném rámovém podvozku, takže by nemělo jít o žádnou vyšňořenou městskou panenku, o čemž svědčí také alternativní instalace trvalého pohonu všech kol, nebo trvalého pohonu s možností přepínání na pohon zadních kol, méně nároční pak budou moci volit pouze náhon „na zadek“. Díky tomu podle Volkswagenu i plně vytížený Amarok zvládne „stoprocentní stoupání“, tedy 45 stupňový náklon. Soustava trvalého pohonu obou náprav disponuje diferenciálem Torsen a deleguje 60 % výkonu dozadu. Bez ohledu na zvolenou soustavu bude možno připlácet za uzávěrku diferenciálu zadní nápravy.

Zprvu bude Volkswagen Amarok dodáván s vznětovým čtyřválcem 2,0 TDI naladěným na výkon 163 koní (120 kW) a točivý moment až 400 Nm, přičemž v půli příštího roku přijde i slabší varianta o výkonu 122 koní (90 kW) a točivém momentu 340 Nm. V kombinaci s trvalým pohonem všech kol, šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením a slabším motorem má Amarok dosahovat průměrné spotřeby v kombinovaném provozu 7,6 l/100 km, výkonnější provedení v podobném uspořádání pak spotřebuje 7,8 l/100 km.

Volkswagen Amorak 01.jpg Volkswagen Amorak 02.jpg Volkswagen Amorak 03.jpg

Základní varianta má postrádat elektrické ovládání oken, zámků a zrcátek, vyznačovat se bude nelakovanými částmi karosérie (přední nárazník a kryty klik a zrcátek), šestnáctipalcovými ocelovými ráfky nebo výškově stavitelnými předními sedadly. Středové provedení Trendline přidává lakované doplňky karosérie, rádio s CD, tempomat, mlhovky, lité ráfky a elektrické ovládání oken, zámků a zrcátek. Vrcholná verze Highline nabídku korunuje použitím chromovaných doplňků, sedmnáctipalcovými ráfky, automatické klimatizace nebo špičkové audiosoustavy.

Volkswagen Amarok se se bude vyrábět v továrně VW Pacheco v Buenos Aires a nejprve se objeví na jihoamerických trzích, Evropa na řadu přijde ve druhé půli příštího roku.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud