Volkswagen Amarok: cesta do vod neznámých

Nový pickup Volkswagen, s nímž se značka pustí do nové tržní oblasti, ještě nezná svou podobu, zato své jméno ano. Jmenuje se Amarok.

Sériová podoba prvního velkého pickupu od evropského velkoobjemového výrobce bude odhalena na podzim tohoto roku. Vyrábět se bude v Argentině v továrně Pacheco u Buenos Aires a s názvem  Amarok přijde na jihoamerický trh na jaře roku 2010. Do Evropy pak Amarok přijde během příštího léta. S novinkou hodlá Volkswagen vstoupit do nového segmentu, který v současné době ovládají zejména japonští výrobci. Volkswagen přitom novinku poprvé ukázal na loňském autosalonu užitkových vozů IAA v Hannoveru coby první ochutnávku čtvrté modelové řady.

Exotické jméno tentokrát není označením nějakého vzdušného proudění, jak bývá u Volkswagenu zvykem. Pochází z jazyku Inuitů, kteří žijí v severní Kanadě a Grónsku, a znamená vlk. Inuité považují vlka za krále divočiny, a to díky jeho atletickému tělu, robustnosti, vytrvalosti a nadřazenosti - Volkswagen se ve své pozici na trhu zřejmě cítí podobně.

Amarok však také v románských jazycích, kterými se mluví na hlavních očekávaných odbytištích vozu v Brazílii a Argentině, znamená „ten, který miluje kameny“. Na obou zmíněných trzích existuje dlouhodobě velká poptávka po pickupech, zejména kvůli jejich všestrannosti jak pro rekreační využití, tak pro podnikání.

Nový Amarok bude prvním evropským pickupem svého druhu, který se postaví zejména asijské konkurenci v jednotunové třídě. Šestý užitkový model Volkswagenu následuje po modelech Caddy, Transporter (a Multivan), Crafter, Saveiro a T2 (poslední dva jmenovaní jsou v prodeji pouze na jihoamerických trzích) a bude pro značku důležitou součástí strategického růstu, otevírá pro ji zcela nový segment.

Amarok bude uveden na trh jako pickup s dvojkabinou a s pohonem všech kol, verze s jednoduchou kabinou bude k dispozici později. Novinka se bude moci pochlubit robustním vzhledem - koncept vozu, který byl představen v loňském roce na autosalonu v Hannoveru, dává první představu o tom, jak bude novinka vypadat. Pro pohon vozu bude použita nová generace vznětových agregátů TDI s technologií vstřikování paliva common rail.

Volkswagen Amarok přijde na jihoamerický a středoamerický trh na jaře příštího roku, následně bude uveden v Evropě, Rusku, Africe a v Austrálii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 


Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Volkswagen Pickup Concept
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků