Pick-upy: Volkswagen Amrok

Pick-upy: Volkswagen Amrok

63
Fotogalerie

Volkswagen Amarok Canyon a Cross Caddy: první jízdní dojmy

Kapitoly článku:


Stylovka číslo 2: Amarok Canyon

Ženeva minulého roku se stala dějištěm premiéry konceptu Amarok Canyon. Upravený německý pick-up dostal kromě jiného rozšířené blatníky, terénní pneumatiky a podvozek vyšší o 40 mm. Jo, a abych nezapomněl, na korbě si vezl dva kajaky, pádla a další vybavení. Spolu s Cross Caddy se pak o něco později v Hannoveru představila sériová verze. Ta přišla jak o kajaky (kdo by to byl čekal), tak o širší prahy i vyšší podvozek.

Ve finále by se tak mohlo zdát, že zbyla pouze efektní barva karoserie, černá trubka pod prahem a? Že by to bylo všechno? Po stránce vnějšího designu to opravdu de facto je vše. Na fotkách udělá mnoho parády například světelná rampa na střeše, černý rám za kabinou a k vidění byla na prezentaci i krytá korba. Pořídit si toto všechno můžete, ovšem si musíte připlatit. Český ceník zatím není ještě zcela k dispozici, jisté ale je, že například za dálková světla na střeše připlatíte bezmála 37 000 Kč.

amarok_03.JPGamarok_04.JPG 
Amarok Canyon poznáte zaručeně podle světel na střeše. Bohužel nejde o součást výbavy, ale o příplatkovou položku.

Interiér na výbornou

Zatímco Cross Caddy sází především na vnější vzhled, u Amaroku Canyon tomu je zcela opačně. Bez světel na střeše nebo černého rámu za kabinou jde vlastně o trochu lépe vypadající Amarok. Zastávat podobný názor ale budete pouze do doby, než otevřete dveře. Canyon se podepsal především v kabině, a to dost výrazně.

Amarok v rámci této výbavy dostal výborně vypadající světlé kožené čalounění doplněné o kontrastní nit. Jistě, v diskuzi můžeme od rána d večera polemizovat o tom, kterak praktický takový interiér u pracovního auta je. Ale ať už dojdeme k jakémukoliv závěru, to, že vypadá, jako kdyby se přestěhoval z nějakého luxusně vybaveného Touaregu, mu určitě neupřete. Krom toho Canyon pracovat (a dost možná ani jezdit do těžkého terénu) vůbec nebude.

amarok_18.JPGamarok_21.JPG 
Interiér je luxusní. Světlá kůže asi nebude z nejpraktičtějších, ale pro zájemce o stylové SUV to bude neodolatelná nabídka.

Svým způsobem v praxi Canyon připomíná s trochou nadsázky Range Rover. Řidič a zbytek cestujících si užívají pohodlí (a že ta kožená sedadla opravdu pohodlná jsou) luxusního interiéru a příliš neřeší, zda jedou po městě, po okresce, po louce, nebo po rozbahněné lesní cestě.

Pro všechny za sto tisíc

Výbavu Canyon můžete kombinovat s dvojicí naftových motorů o výkonu 140 k a 180 k. Na výběr je jak manuální, tak automatická osmistupňová převodovka a volit lze také mezi terénnějším provedením pohonu všech kol s přiřaditelnou přední nápravou a řekněme „seúvečkovou“ variantou používající mezinápravový diferenciál torsen. Pro Canyon pak platí to samé co pro Cross Caddy. Pokud přehlédneme designové novinky a vylepšený interiér, pak před vámi bude stát klasický Amarok, o kterém si můžete přečíst veškeré podrobnosti třeba v našem posledním testu.

Kdy dorazí Amarok Canyon na český trh, to se zatím ještě neví. Mluví se o přelomu září/říjen. Původně to mělo být dříve, ale jaksi se vstup na český trh posunul. Přesný ceník zatím k dispozici nemáme, ovšem z oficiálních zdrojů se již ví, kolik si za Canyon případní zájemci budou muset připlatit. Pár designových úprav, sedmnáctipalcová litá kola, trubka pod práh a luxusně vypadající interiér vás budou stát přibližně 140 000 Kč navíc včetně DPH.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud