Volkswagen 1,2 TDI CR: tři válce nově s common-railem

Noční můra všech slyšících, cítících a po jakékoli smysluplné dynamice toužících řidičů, nebo krásný sen všech šetřílků? Vypadá to na dilema, ale už delší dobu se není třeba rozhodovat - všechny tyto pocity lze prožívat současně, pokud si pořídíte motor 1,2 TDI od Volkswagenu.

Je pozoruhodné, že se tento agregát vůbec kdy dostal do prodeje. Pokud vám už „standardní” 1,9 nebo 2,0 TDI přijdou být k uzoufání hlučné a nekultivované, pak 1,2 TDI to vše posouvá ještě o řád jinam. Přesto jeho příběh nekončí, naopak se zdá, že podobné deriváty motorů čeká světlá budoucnost.

Právě 1,2 TDI se totiž dočkal své inovované verze, která se představuje na vídeňském motorovém symposiu. Technicky je zmenšenou obdobou motoru 1,6 TDI, který jsme vám nedávno představili v testu Octavie, akorát má o pár koleček méně.

Zůstává tedy tříválcem, což samo o sobě určuje v předstihu mnohé. Naroubováno mu bylo vstřikování common-rail a výsledkem je výkon 55 kW (75 koní) dosahovaný v neznámých otáčkách a maximum točvého momentu 180 Nm v 2 000 ot.

Taktéž o spotřebě či dalších parametrech se VW nezmiňuje, ale prozradil, že tento motor je a bude vlastní již dříve představenému Polu Bluemotion a to dosahuje spotřebu 3,3 litru nafty na 100 km. Tohoto motoru se jistě dočkají i menší škodovky, těšit se ale zřejmě není na co, pokud jste se tedy nenarodili pro prožívání radosti z jízdy u čerpací stanice...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Polo Bluemotion
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků