Volkswagen: 10 milionů aut ročně již v roce 2015

Lidem od Volkswagenu nikdy nechybělo sebevědomí a víra ve vlastní schopnosti je neopouští ani v době, kdy prodeje aut zejména v Evropě strmě klesají. Automobilka totiž ještě na jaře plánovala, že do roku 2018 bude napříč svými značkami ročně prodávat přes 10 milionů aut. Nyní ale zdroje v automobilce tvrdí, že plán byl přehodnocen a termín posunut. Že by na pozdější datum? Zapomeňte, o tři roky vpřed.

Britský Manager Magazine citoval tajné dokumenty koncernu, které nově hovoří o osmimilinovém plánu pro rok 2012 a desetimilionovém pro rok 2015. To by mimo jiné znamenalo, že VW definitivně předstihne Toyotu coby největšího výrobce aut na světě, její plány jsou s ohledem na současnou situaci mnohem střídmější.

Oficiálně zůstává cíl nezměněn, mluvčí automobilky ovšem připouští, že plán by VW chtěl splnit o něco dříve. A jak toho chce koncern dosáhnout? Zdvojnásobením prodejů v Číně, zvýšením odbytu v USA a zlepšením postavení v Rusku, s potenciálem evropských trhů už se tedy zjevně moc nepočítá. Aby také ano, letošní prodeje VW v Evropě za prvních devět měsíců meziročně poklesly o 3,7 % na 2 246 984 aut.

Dodejme, že loni Volkswagen na celém světě prodal jménem všech jím vlastněných značek celkem 6,29 milionu vozů. K desetimilionovému ročnímu odbytu má tedy ještě velmi daleko...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dohnat a předehnat: na piedestal má Volkswagenu pomoci i „nový” Passat B7
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 5 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků