38
Fotogalerie

Volha 3102 (1982): původně poslední velká modernizace

Kapitoly článku:


Změny hlavně vizuální

Jistými úpravami prošla také záď, nicméně čelo zůstávalo pevné, takže zavazadla bylo třeba při manipulaci výrazně zdvihat. Většinu čela zabíraly nové, velkoplošné sdružené svítilny zahrnující světla do mlhy, jež zasahovaly až do zadních blatníků. Upravený zavazadlový prostor hostil pod svojí podlahou rezervní kolo s nářadím, palivová nádrž spočívala nyní již nikoli pod podlahou kufru, ale v chráněné zóně stěny mezi zavazadelníkem a opěráky zadních sedadel.

moder (3).jpgmoder (12).jpgmoder (9).jpg
Volha 3102 dostala především prakticky zcela nový interiér, zvláště palubní deska pak nabízela pohled do obdivovaných západních sfér

Upravené boční dveře se dočkaly z hlediska bezpečnosti vhodnějších, plně zapuštěných klik, přední dveře přišly o přední trojúhelníková okénka ve prospěch nových, rozměrnějších a jednodílných spouštěcích segmentů. Vnitřní výplně dveří se dočkaly červených signalizačních svítilen a odkládacích kapes. Přední náprava dostala nové kotoučové brzdy s posilovačem, k lepším jízdním vlastnostem měly přispět také bezdušové radiální pneumatiky 205/70 R14.

Zadní sklo mělo standardně elektrické vyhřívání, k lepšímu odvětrávání kabiny měly přispět štěrbiny v patách širokých sloupků C. Interiér byl pro Volhu 3102 prakticky zcela nový a vynikal čtveřicí rozměrných, anatomicky tvarovaných sedadel s navíjecími pásy a hlavovými opěrkami vpředu. Stylizace nové palubní desky se nesla v duchu aktuálních západních vlivů, v levém sdruženém přístroji byl i tlakoměr mazání, otáčkoměr samozřejmě chyběl.

Modifikace v útrobách

Příjemnou novinkou se stal volant s měkkým středem a celkem tlustým věncem, středová konzole hostila rádio, na platu pod zadním sklem se nacházela kapsa skrývající lékárničku. Samonosná karoserie (tu měla mimochodem už Poběda) si zachovávala konstrukci s pomocným rámem vpředu a nezávisle zavěšenými předními koly na lichoběžníkových ramenech a vinutých pružinách.

moder (11).jpgmoder (6).jpgmoder (7).jpgmoder (5).jpgmoder (8).jpgGAZ 24 SW 7.jpg
Volha 3102

Zadní kola spočívala na tuhé nápravě s archaickými podélnými půleliptickými listovými pery, na všech kolech byly teleskopické tlumiče, vpředu navíc zkrutný stabilizátor. Konvenční zážehový čtyřválec s objemem 2,4 l, litinovým blokem a rozvody OHV dostal novou hlavu válců a nový dvojitý spádový karburátor. Výsledkem měly být zvýšení výkonu o 7,3 kW a redukce průměrné spotřeby paliva až o 2 l/100 km. Díky posílení motoru mohl být stálý převod prodloužen z 4,1 na 3,9:1.

Moderní historie vozů GAZ se opírala o celou řadu dalších „dočasných“ modelů, z jejichž dočasnosti se ve většině případů stala vnucená obchodní strategie. V současnosti GAZ ve výrobě pokračuje, ale na vlastní produkty prakticky rezignoval, stal se poskytovatelem prostor k produkci licenčních vozů včetně produktů VW Gorup…

Technické údaje: Volga GAZ 3120

Rok
1982
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/2 • OHV
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 2 445 cm3
Vrtání • zdvih
92,0 mm • 92,0 mm
Stupeň komprese
8,0:1
Nejvyšší výkon
77,3 kW (105 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
4 500 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
181 Nm při 2 500 až 3 000 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
16 s
Nejvyšší rychlost
150 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 4 stupňů
Objem palivové nádrže
70 l
Hmotnost: provozní • celková
1 470 kg • 1 970 kg
Rozvor náprav
2 800 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 510 mm • 1 423 mm
Rozměr pneumatik
205/70 R14
Rozměry: délka × šířka × výška
4 960 × 1 846 × 1 476 mm

Doporučujeme

Články odjinud