Volant a pedály nezmizí ani z autonomních vozů, tvrdí Mercedes-Benz

I když je auto bez volantu v případě nárazu bezpečnější, řidiči chtějí raději volant než joystick.

Ačkoli právě automobilka Mercedes-Benz patří k průkopníkům autonomní funkce řízení, klasický volant a pedály z aut nezmizí. Ani z těch, které se budou používat primárně v autonomním režimu. Do kolize se totiž dostává bezpečnost se zvyky řidičů.

I když je auto bez volantu v případě nárazu bezpečnější, neboť před řidičem není překážka, v případě selhání autopilota by mohlo být řízení přes joystick nebo podobný „počítačový“ ovladač v krizové situaci obtížné.

Zajímavosti | Mercedes-Benz | Luxusní auta

Mercedes představuje svou vizi autonomního vozu na konceptu F 015

„Zkoušeli jsme to už u konceptu F200 z roku 1996, ale tehdy se ukázalo, že řidiči chtějí raději volant než joystick,“ řekl magazínu Motoring Thomas Weber, šéf vývoje Mercedesu. Podobné koncepty bez volantů zkoušely neúspěšně třeba automobilky Saab nebo Toyota.

Ačkoli třeba v civilním letectví se joystick prosadil proti klasickým ovladačům díky automatizaci poměrně rychle, řidiči si zkrátka volant s pedály vzít nenechají, myslí si Mercedes. Automobilka se domnívá, že i s dostupným autopilotem bude chtít stále velký počet lidí řídit tradičně manuálně.

A co vy? Brali byste autonomní vůz bez volantu a pedálů? Napište nám názor do komentářů pod článkem.

Život řidiče | Bezpečnost | Názory | Tesla | Elon Musk

Elon Musk: Jednou přijde doba, kdy bude řízení auta člověkem zakázáno

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2006
Stav: 140 742 km
Cena: 85 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

dnes | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků