Volant a pedály nezmizí ani z autonomních vozů, tvrdí Mercedes-Benz

I když je auto bez volantu v případě nárazu bezpečnější, řidiči chtějí raději volant než joystick.

Ačkoli právě automobilka Mercedes-Benz patří k průkopníkům autonomní funkce řízení, klasický volant a pedály z aut nezmizí. Ani z těch, které se budou používat primárně v autonomním režimu. Do kolize se totiž dostává bezpečnost se zvyky řidičů.

I když je auto bez volantu v případě nárazu bezpečnější, neboť před řidičem není překážka, v případě selhání autopilota by mohlo být řízení přes joystick nebo podobný „počítačový“ ovladač v krizové situaci obtížné.

Zajímavosti | Luxusní auta | Mercedes-Benz

Mercedes představuje svou vizi autonomního vozu na konceptu F 015

„Zkoušeli jsme to už u konceptu F200 z roku 1996, ale tehdy se ukázalo, že řidiči chtějí raději volant než joystick,“ řekl magazínu Motoring Thomas Weber, šéf vývoje Mercedesu. Podobné koncepty bez volantů zkoušely neúspěšně třeba automobilky Saab nebo Toyota.

Ačkoli třeba v civilním letectví se joystick prosadil proti klasickým ovladačům díky automatizaci poměrně rychle, řidiči si zkrátka volant s pedály vzít nenechají, myslí si Mercedes. Automobilka se domnívá, že i s dostupným autopilotem bude chtít stále velký počet lidí řídit tradičně manuálně.

A co vy? Brali byste autonomní vůz bez volantu a pedálů? Napište nám názor do komentářů pod článkem.

Bezpečnost | Život řidiče | Názory | Tesla | Elon Musk

Elon Musk: Jednou přijde doba, kdy bude řízení auta člověkem zakázáno

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků