Voiturette značky L&K má být hitem pařížské výstavy veteránů

Šest historických modelů prezentuje na únorové výstavě historických vozů „Paris Rétromobile 2011“ společnost Škoda Auto. Vystaven bude legendární vůz Voiturette A (1906), dále pak modely Laurin&Klement Škoda 110 (1928), Škoda Superb 3000 (1939), Škoda 1100 OHC (1958), motocykleta typu B (1903) a věrná replika závodního velocipedu Slavia (originál kolem roku 1900). Všechny exponáty pochází ze Škoda Muzea v Mladé Boleslavi a s výjimkou Škody 110 jsou všechny plně pojízdné.

O rozruch mezi fanoušky veteránů i návštěvníky výstavy se v Paříži jistě postará Voiturette A. S tímto modelem začala v roce 1905 výroba automobilů v hlavním sídle společnosti Škoda v Mladé Boleslavi – tehdy ještě pod značkou Laurin&Klement. Zájem veřejnosti o „malý vůz“ z Mladé Boleslavi byl v roce 1905 velký, v neposlední řadě i díky jeho na tehdejší dobu poměrně výhodné ceně 3600 korun. Historický vůz Voiturette A se v uplynulých letech dočkal renovace, což znamenalo doslova mravenčí práci.

„Našim odborníkům se podařilo z fragmentů šasi krok za krokem, díl za dílem, dát opět dohromady plně pojízdný vůz z počátků naší automobilky. Rekonstrukce trvala šest let. Naši technici odvedli skvělou práci. Voiturette A zase září ve svém starém lesku. Přitom bylo zachováno původní technické řešení, ačkoli mnoho dílů muselo být vyrobeno nebo nahrazeno,“ vysvětluje Eckhard Scholz, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast technického vývoje.

Také Laurin&Klement Škoda 110 byl renovován z rozebraného vozu. Po třech letech intenzivní práce už nestojí nic v cestě jeho zprovoznění. Dle původních návrhů byl nově vyroben závodní bicykl, který zkonstruovali Laurin a Klement kolem roku 1900. Replika je plně pojízdná, stejně jako, Škoda Superb 3000, Škoda 1100 OHC i motocykleta B. S těmito historickými vozy se automobilka pravidelně účastní výstav i veteránských soutěží.

Klepněte pro větší obrázek
Legendární model L&K Voiturette A z roku 1905

Klepněte pro větší obrázek
Závodní vůz Škoda 1100 OHC Spider z roku 1958

 

 


 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků