Vodíková Toyota Mirai se představuje i v evropské verzi. Stovku dá za 9,6 s

Nádrže Toyoty Mirai mají (podle teploty okolního vzduchu) kapacitu asi 5 kg vodíku. Omezujícím faktorem je síť čerpacích stanic a také cena.
Seznam kapitol
  1. Toyota Mirai
  2. Fotogalerie: Toyota Mirai

Toyota Mirai není jen experimentální auto. Je to první produkční automobil, který k pohonu používá vodík. Ten pak v palivových článcích přemění na elektrickou energii, která roztáčí elektromotory. Z výfuku jde jen voda, která „zapáchá po plastech“. Technicky je tak Mirai elektromobil.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Mirai je jistě zajímavé auto, ale trochu ho omezuje síť čerpacích stanic na vodík. Pohon spolehlivě funguje do teplot -22°C, ale odzkoušený je i v -30°C

Evropská specifikace vodíkové Toyoty Mirai má certifikovaný dojezd 483 km. Hnací soustava dosahuje výkonu 114 kW (155 k) a točivého momentu 335 Nm. Akceleraci na 100 km/h zvládne Mirai za slušných 9,6 sekundy. Maximální rychlost činí jistě postačujících 178 km/h.

Jakkoli je dojezd ve srovnání s konvenčím elektromobilem mnohem větší a tankování vodíku trvá jen asi tři minuty, omezujícím faktorem je síť čerpacích stanic. A případné zájemce asi nepotěší cena (paliva i auta). Toyota Mirai stojí v Německu v přepočtu 1,76 milionu korun bez daně.

Zajímavosti | Video | Elektromobily | Toyota | Palivo | Hybridy

Toyota Mirai je sériové auto budoucnosti na palivové články

Nádrže Toyoty Mirai mají (podle teploty okolního vzduchu) kapacitu asi 5 kg vodíku. Cena vodíku se odvíjí podle technologie výroby, ale 96 % vodíku se vyrábí z fosilních paliv. Nicméně vodík se získává i jako „odpadní“ produkt při procesech v chemických závodech a rafinériích.

Při současných cenách vodíku by se měly kilometrové náklady Toyoty Mirai pohybovat někde na úrovni auta s úsporným vznětovým motorem. Záleží ale na tom, jak se bude rozvíjet síť čerpacích stanic a technologie výroby vodíku.

Následující kapitola
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2010
Stav: 170 266 km
Cena: 175 000 Kč
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2007
Stav: 117 463 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků