VLF Destino je Fisker Karma za 5,5 milionu s motorem 6.2 V8

Fisker Karma není úplně mrtvý. Jenom se jmenuje jinak a místo čtyřválcového hybridu má nyní kompresorem přeplňovaný osmiválec z Corvetty ZR1.

Pamatujete si na hybridní supersedan Fisker Karma? Tak ten už je vlastně minulostí, i když zbytky po této zajímavé americké automobilce koupily Číňané a plánují znovu rozjet výrobu pod jinou značkou a s technikou BMW. Zvláštní je, že zákazníkům Fiskeru chyběl hlavně pořádný motor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Malé logo 6.2 V8 na předním blatníku napovídá, že tohle nebude hybridní čtyřválec. Pod kapotou je totiž kompresorem plněný osmiválec z Cadillacu CTS-V či Corvetty ZR1

Designér Henrik Fisker se pak dal dohromady s bývalým šéfem GM Bobem Lutzem a konstruktérem Gilbertem Villarrealem, čímž vznikla malá automobilka VLF Automotive (dříve VL Production, když v ní ještě nefiguroval Fisker).

Zajímavosti | Škoda | Život řidiče | Volkswagen | Byznys | Renault | BMW | Peugeot | Suzuki | Nissan | Honda | Seat | Maybach

10 novodobých automobilových propadáků

Ta nyní pokračuje tam, kde Fisker skončil. A navíc odstraní veškerý hybridní pohon a pod kapotu nacpe pořádný motor. Není to nic menšího než kompresorem přeplňovaný osmiválec 6,2 l původem v Cadillacu CTS-V či Chevroletu Corvette ZR1.

Nyní tyto přestavby konečně míří k zákazníkům, ale nečekejte žádnou láci. Kompletní auto stojí 229 000 amerických dolarů, což je zhruba 5 500 000 korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
VLF Destino sice stojí 5,5 milionu, ale kde jinde dostanete čtyři sedačky, zakázkový interiér, výkon přes 600 koní, maximálku přes 320 km/h a velký kufr?

Zatímco Fisker Karma ukázal na váze 2400 kg a měl maximální krátkodobý výkon hybridní soustavy jen 300 kW (408 k), novinka s osmiválcem je o půl tuny lehčí a výkon motoru je 469 kW (638 k) v 6500 ot./min. Točivý moment má hodnotu 819 Nm v 3800 ot./min. To stačí ke zrychlení na 100 km/h za méně než čtyři sekundy a nejvyšší rychlosti „přes 320 km/h.“

To jsou parametry, které jen tak nějaký supersedan se čtyřmi plnohodnotnými sedačkami nenabídne. Takže najednou se ta cenovka nezdá zas tak přehnaná. Navíc každé auto vzniká prakticky podle individuálního přání zákazníka, pokud jde například o čalounění interiéru a podobně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků