Vladimír Vošický: Někdo si stále ještě myslí, že Hyundai rovná se levné

V druhé, závěrečné části rozhovoru pro AR Vladimír Vošický vysvětluje, co stojí za úspěchem vozů Hyundai v Česku...

AR: Ještě nedávno podceňovaná značka Hyundai v posledních měsících v Česku zvyšuje prodeje. Co za tím je?

Hyundai je relativně mladá automobilka, vznikla až v roce 1967. A až do začátku devadesátých let Hyundai vyráběl laciná auta. Nebyla špatná, ale nepředstavovala více než průměr...

AR: ... a byla ukrutně ošklivá.

Nebyla designově z nejpovedenějších, to je pravda. Se změnou předsedy představenstva společnosti v polovině devadesátých let však došlo k výrazné změně. Ta se projevila naplno o nějakých deset let později. Hyundai se maximálně soustředil na kvalitu. A to nejen u techniky. Kladl větší důraz i na design aut. Tam proběhl dramatický přerod před čtyřmi lety. Výsledkem je, že dnes už se nemusí majitel vozu Hyundai stydět zaparkovat vedle auta jakékoli světové značky. A také jsme domácím výrobcem. O čemž i důrazně mluvíme. Takže když tyto tři věci propojíme, je to možná ta kombinace, která z nás dnes dělá sílící dvojku na českém trhu.

AR: Nedávno jste vyhlásil, že se chcete stát na českém trhu dokonce jedničkou. To jste myslel opravdu vážně?

Vize Hyundaie pro celý svět je stát se nejoblíbenější automobilovou značkou. My tu vizi nejen sdílíme, ale navíc jsme k tomu přidali jako domácí výrobce i větší ambici. Chceme, aby našich vozů jezdilo na českých silnicích co nejvíce. Když se podívám na vozový park v České republice, je tu spousta značek, tři, možná čtyři jsou dominantní. A právě od nich k nám v poslední době přichází nejvíce zákazníků. Takže neříkáme, že se teď staneme jedničkou. Usilujeme o to, abychom se stali nejoblíbenější automobilovou značkou.

Hyundai | Statistiky | Rozhovory

Vladimír Vošický: Vadí nám, jak se interpretují výsledky prodejů

AR: S podobným prohlášením dosud nepřišla jiná značka. Nikdo si netroufl zpochybnit dominantní postavení Škody. Proč vy?

Není mnoho značek, které by si to mohly dovolit říct, aniž by to vyznělo jen jako plané prohlášení. My si ale myslíme, že díky portfoliu vozů, jež v Česku vyrábíme, a našemu zaměření na to máme.

AR: Hodně hlasitě zní i vaše další vyhlášení – že i30 ovládne nižší střední obchodní třídu.

Nové i30 od počátku dáváme do vínku, že z ní chceme udělat nejprodávanější vůz na českém trhu. To je pravda. K tomu tvrzení nás opravňuje i to, že zákazník, který si vyhlédne Hyundai jako svou značku, jí zůstává věrný. A dosud tuto značku u nás mnoho zákazníků takzvaně neobjevilo. Přitom Hyundai je už dnes ve světě v pětce největších globálních hráčů. A nestalo se tak náhodou. Je to tedy pro nás velký úkol. Přivést českého zákazníka k naší značce. Přesvědčit ho, že dnes jsme někde jinde než v minulosti. Že pokud koupí náš vůz, společensky si nepohorší. Vymanit Hyundai ze šuplíku, kam se u nás kdysi dostal.

AR: Jak pracujete s cenou? Dříve byla značka Hyundai synonymem pro to nejlevnější.

Dnes už tuhle nálepku nemáme. Zbavili jsme se jí. Nabízíme kvalitu, špičkovou výbavu, povedený design, služby. A to celé zabalené ve vstřícné cenové politice. U nás už si lidé nekupují nejlacinější auta. Je ale jasné, a český trh není výjimkou, že cena je důležitá. Když se dělají průzkumy, tak málokdo řekne, že pro něj je nejdůležitější cena. Ale ve skutečnosti tomu tak je. A nám se daří ještě jedno – nic neskrývat. Nepřekvapovat zákazníka nějakými dodatečnými platbami.

AR: Daří se vám zvyšovat i průměrnou cenu prodaných vozů?

Určitě. Dokonce bych řekl, že někdy větším tempem, než by si naše konkurence přála. Je to znát i na komentářích. Ať už novinářů či laické veřejnosti. Pořád ještě u některých lidí přetrvává, že Hyundai rovná se levné. A tvrdí to vesměs lidé, kteří v našich nových vozech neseděli.

 

Vladimír Vošický (49)

V roce 2010 nastoupil na nově zřízenou pozici Business Operations Director (Ředitel pro obchod a servisní služby) společnosti Hyundai Motor Czech. Před tím působil krátce v českém zastoupení značky Peugeot, kde zastával pozici ředitele prodeje. Svoji kariéru zahájil u značky Ford, pro kterou pracoval téměř 18 let, z toho 6,5 roku u českého zastoupení na pozici generálního ředitele a jednatele. Jako ředitel také pomáhal rozjezdu značky Ford v Rumunsku.
 

 
 
 
Foto E15 Anna Vacková 
 
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2008
Stav: 73 355 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 130 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků