Vládě se nelíbí zastaralý vozový park, bude tlačit "zelený" automobilismus

23 komentářů

baboon
10. listopadu • 10:33

Vládě se nelíbí patrně vůbec nic: co jíme, co si na sebe oblékneme, ani v čem jezdíme. Proč násilím brát a vrakovat někomu W 353, Š 120 nebo Favorita? Za tím není žádná ekologická obava, ale pouze a pouze zisk.
Proč pořád někomu poroučet, s čím má jezdit??? Pokud mi vyhovuje Š 120 - ať už v normálním nebo veteranském stavu - nebudu si kupovat nic nového. A ani nechci. Takhle uvažuje nemalá skupina lidí, která se nenechá obloudit reklamními nesmysly a nechce vozidlo, pro které je přejetá žvýkačka důvodem k zásahu odborníka ...
Už tady někdo napsal, že nové auto zdaleka nevydrží to, co kdysi. Samozřejmě, jednak tzv. "morální zastaralost" = vynucená obměna výrobního programu, pak také patrně záměrná několikaletá trvanlivost, po níž se již nevyplácí do vozu investovat, a jednak útoky proti starším vozům v rámci jakési ekologisace vozového parku ...
Proč není vláda tak agilní a nekompromisní ve vynucování obměny zastaralých a znečišťujících továrenských provozů, chemiček a jiných průmyslových odvětví ???

Jáchym Šlik
10. listopadu • 8:17

Kdyby naše milá vláda snědla k obědu trochu jedu,tak by naší bývalé vlasti(už žádnou nemáme) bylo lépe. Umí jen ničit a krást.

sep
10. listopadu • 4:35

Vláda ať mi koupí nové auto nebo ať mně nese......

Petr
10. listopadu • 11:35

A kam te ma odnest?

David
10. listopadu • 1:09

Doháje oni se ohání osmiletou dobou u němců a nezajímá je, že ceny automobilů u nich jsou srovnatelné, případně nižší než u nás a naše platy zhruba třetinové. Němec si může dovolit koupit si nové auto každých pět let, my jsme rádi když ušetříme na jedno a doufáme, že vydrží alespoň těch deset let...

Lukas
10. listopadu • 2:47

Bud vklidu, v nemecku auta (nova a ani rozumne ojeta) levnejsi nejsou. Co tam koupis dobre sou auta s nesmyslnyma km( turci a rusaci je pekne stacej), ale pekny auto s dobryma km za dobry penize abys pohledal.Porovnej napriklad R.Megane kombi v CR a to same v DE ( nove a zjistis, ze se ceny dost lisi).Pred rokem byl rozdil u Logana MCV v 1.6 motor s klimou rozdil 2000€

František Nečas
10. listopadu • 0:33

-záleží na tom, z jakých podkladů se vypočítává stáří vozového parku. Magistráty - registr vozidel registrují všechna vozidla a to i ta co nejezdí (registrační značky v depozitu) a průměr tedy vychází kolem 13 let, protože tam jsou i vozidla jeko třeba Aero z r. 1938, Praga 1932 apod. Pojišťovny naopak vedou vozidla jezdící a tudíž i platící pojištění - povinné ručení. Výpočet podle těchto údajů je ale dramaticky jiný, něco přez 8,5 roku a to je srovnatelné s jinými vyspělými zeměmi.
Tenhle celý humbuk bude vyvolaný lobisty zastupující výrobce vozidel a bylo by zajímavé se podívat který z politiků to okatě vykřikuje a protlačuje. Určitě to nebude zadarmo a nebo se nechal zblbnout.
Franta

mpolan
10. listopadu • 18:02

Františku, těch historických aut je v registru pár kusů. Realita je taková, že starých vraků jezdí v naší zemi stále hodně. Zajímalo by mne, kde berou data pojišťovny a která konkrétně má stáří vozového parku kolem osmi let, když nejpočetnějšími auty v ČR jsou stále Felicie a Octavie první generace (tedy auta přes deset let stará).

J.
9. listopadu • 21:16

Urceno nasi Ne mile vlade, tohle nepomuze motoristum ani vam vlade, jen tim vyberete vice penez aby kalouskove naplnili pokladnu a dalsi vladni cinitele lepe receno vladni zlodeji,meli co rozkradat,stydet se muzete vsichni vladni podvodnici,

Lee
9. listopadu • 21:08

Vládě se nelíbí?:-O A co je nám do toho? Krade jak může, Trpišovského potrestat neumí (a že na youtube ho natočili u více věcí) tak ať si pánové své vtipné poznámky nechají. ... Do slušných lidí si rýpne každý. Možná kdyby ekonomika nevypadala tak jak vypadá, měli by lidé na novější vozy. Nehledě k tomu, že ty nové nedrží jako ty staré, takže já mám auta z 1989 a 1991 a měnit v nejbližších 10-20 letech nehodlám ;-)

Jelass
9. listopadu • 20:44

Eko poplatky jsou relativně v pořádku, mám auto 20 let starý, Euro 0, hodnota 10tkč, tak ho dám do šrotu, ptž dokupy 15tkč nedá nikdo, ale Euro 3 je někde do r. 2002 a tam je hodnota aut furt v řádu desetitisíců a to se už o vymícení starejch aut hovořit moc nedá, jen vytahování peněz. A nějaky vjezdy do center jen s ekoplaketou, no nevím...A vůbec, až omezej letadlaa vozovej park mimo EU, tak ať je třeba eko daň, zatím nemá smysl omezovat jen Evropu, v USA se to začíná teprve zavádět..

Kolemjdoucí
9. listopadu • 20:42

Typické řešení nejen v oblasti automobilismu.. Utahování šroubů, restrikce, postihy, sankce a ještě mi tam chybí nějaká zainteresovaná firma která se všeho chopí po vítězství v poctivém a seriozním výběrovém řízení. Jednoduché, účinné a výdělečné.. Lidi si zvyknou.

Nick
9. listopadu • 20:32

Koupil jsem novej vůz a když koukám co dám na Kalouskovu maminku-tak se mi otevírá Rambo mačeta v kapse! Sto tisíc jen DPH a k tomu za každej litr nafty 17kč a to nepočítám Stanici technické zlodějny! :-O Co naplat! Nový auto mám, ale kde s ním mám jezdit? Silnice rozflákaný! Měl jsem raději koupit traktor na tu naši Kalous-tunel-díru!
3-[

fahrer
9. listopadu • 20:37

No ale hlavně, žes nemusel platit 30,-kč u doktora.:-)

milhaus
9. listopadu • 20:14

lidi nemaj prachy,proto si nekupujou auta!! a toto ,,opatření,, ma akorat za ukol z lidi dostat další prachy..a srovnavat nas s nemeckem je drzost jak píše Yazaman o pár příspevků nademnou

m.dlouhy
9. listopadu • 20:03

Tak omlazení vozovýho parku v čr považuju za nutnost. je potřeba vymýtit ty starý křápy v podobě š120, wartburgy, favority atd. Pokud to má někdo jako veterána, o kterýho se hezky stará, tak jo. jenže většinou to jsou kraksny který akorát ohrožujou všechny v okruhu min 20m. ale to co píšou v tom článku je blbost - akorát jak nasypat prachy do kasy, to nemá s ekologií nic společnýho. mě by se třeba líbilo, kdyby zrušili možnost přepisu starejch aut (pokud by to opravdu nebyl s láskou opečovávanej veterán - to ať posoudí technici), a jejich sešrotování zdarma. takže by je nebylo možný prodat, a když by stály, majitelé by platili za nic. tak sešrotovat a je! to co se dá potkat na silnici je hrozný

Yazaman
9. listopadu • 18:21

To je nejspíše nějaká Kalouskovina. Jediný přínos, který se v článku zmiňuje, je pár desítek milionů do státní kasy. O řešení zastaralého vozového parku ani zmínka. A srovnávání s Německem je už vyslovená drzost.

fahrer
9. listopadu • 20:36

Což o to. Brát si Německo jako vzor bych bral. Jen si nějak něuvědomuji, že by ekoplaketa byla časově omezena. Možná tak životností auta.:-)

Lukas
9. listopadu • 20:08

Ja tam reseni nevidim, jen vidim snahu vybrat dalsi prachy. Kdyby udelali naky minisrotovny na auta s E0 a E1 s cenou novyho auta do 200tis a s nakou podporou od statu tak by to smysl meli, ale ten kdo jezdi ve starxm krapu tak s nim jezdi jen proto, ze na lepsi nema...

fahrer
9. listopadu • 20:39

Proč tak složitě. Bohatě by stačilo, kdyby zrušili ten osmiletej limit na dovoz aut. A za druhé, kdyby zrušili limit 5 let na odpisy. Tříletý leasing byl totiž naprosto v pohodě.

Lukas
10. listopadu • 2:41

Tys hodne zaspal dobu vid?
Tenhle limit je davno zrusen na natlak EU ( snad jedina pozitivni vec co prinesla).
Podminka pro dovoz vozu jak z EU tak mimo, je globalni homologace. Tod vse.

fahrer
10. listopadu • 7:58

Jasný. Moc se ti omlouvám za zavádějící info. Zamotal jsem do toho plovoucí termín u vete.:-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lukas
10. listopadu • 9:57

V poho, nebylo to mysleno zle ;)

Doporučujeme

Články odjinud